Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 november 2009 17:37



Nu är det dags. Årets annonser om den härliga julmaten täcker två uppslag i Västeråstidningen. Det blir dock inget restaurangbesök med julbord för min del. Jag får en jultallrik till lunch på jobbet den 17 december och sedan kommer jag och Älskade R att besöka tre olika hem där vi garanterat kommer att få äta julmat så det står ut genom öronen. Vi kommer garanterat att vara aptrötta på den typen av mat innan julhelgen är över.



Ska ni äta julbord ute på restaurang/krog?

 

Här kommer min lista på julmat som är ett absolut måste att ha på julaftonens julbord:

Julskinka

Hemmagjord gravad lax

Ägghalvor med kaviar på

Vörtbröd

Gene tunnbröd

Cheddarost

Leverpastej

Broccoli blomkål och gärna brysselkål

Janssons frestelse

Zeunerts julmust

 

Älskade R har lite andra önskemål:

Julskinka

Äppelmos

Senap

Sill (olika sorter)

Ägghalvor

Leverpastej

Potatis

Köttbullar

Prinskorv

Julmust

Vörtbröd

Tunnbröd

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 november 2009 10:11


Filmen vi såg igår var Helena Bergströms andra film som regissör, Så Olika. Informationen om filmen här nedanför kommer från SF bios hemsida.




SÅ OLIKA



Filmen var som jag förväntade mig och hamnar i min kategori för typiska svenska filmer. En lättsam film som får två och ett halvt  AAa.

 

Bild lånad från TV4



Av Herr och Fru Mysbralla - 22 november 2009 09:40


Lördag och finväder ute med sol och +9 grader. Efter frukost åkte Älskade R och jag ner till båten för att sätta upp den sista presenningen. Det gick smidigt och nu så är det rustat för vintern. Det är bara resten kvar med renovering inuti.


Förmiddagen fortsatte med en promenad tillsammans i det fina vädert. Trots rörelse i den höga temperaturen så kändes det kallt på kroppen. Vi var tillbaka hemma 12:45 och då började jag fixa med lunchen och Älskade R micklade med strömbrytaren till subban i bilen. Det ska göras för att kunna stänga av basen när det åker en hund i bagageutrymmet eller någon känslig person i baksätet. 


Lunchen gick i ett nafs och blev supergod tycker jag. Jag fick till en smakfull köttfärssås med sting. Till den åt vi hederlig spaghetti. Efter maten var planen att jag och min vän J skulle köra ett gympass tillsammans, men ingen av oss orkade, så jag sov två timmar istället, vilket var en bra idé med tanke på den kommande biokvällen.


16:45 traskade Älskade R iväg till sin herrmiddag hos grannen R och en timme senare mötte jag upp J, K och K vid biografen för en kväll med brudarna, svensk film, fika, snack, BUZZ och skratt.



Jättelyckad kväll enligt mig. Jag älskar verkligen vanliga trevliga kvällar där man bara får vara sig själv och trivas.


TACK!

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards