Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Jag är bra!

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 februari 2011 09:44






Rubriken kan låta som världens skryt och låt gå för det! Jag är dock en av de mest självkritiska personerna som finns, så jag har gett mig själv dispens att skriva detta. Det är ju dessutom min egen blogg (och min familjs blogg) så jag skriver precis vad jag vill. Men jag vet ju också att många av mina vänner och min närmaste familj lider av detta "perfektionistsyndrom" så av er som läser detta så är ni kanske många som blir glada av att se att jag kan skriva detta om mig. Jag vet att Älskade R blir det i alla fall och han säger varje dag att jag är bra och fin med vår Lillskrutta. Jag blir så glad och varm i kroppen av det.



Jag är riktigt bra med min dotter ska ni veta. Hon får hur mycket kärlek som helst, hur mycket närhet med kramar och pussar som helst, hur mycket bus och lek som helst samt en massa mat, bad och sömn förstås. Jag trodde aldrig att jag skulle fixa att vara mamma. Jag tyckte även att jag var skitdålig som ville gå tillbaka till jobbet en dag i veckan. Rak som jag är kan jag säga att jag faktiskt behöver lite annan tid än bara tid med min dotter, hur mycket jag än älskar henne. Jag behöver få längta efter henne, fundera över hur hennes dag har varit, om hon varit glad, bajsat, ätit glatt, gjort nya ljud etc. Jag behöver även känna att jag behövs som Annika och inte bara som mamma.


Det är riktigt roligt att laga mat till Lillskruttan. Hon gillar min kyckling, min biff, min köttfärssås och mitt potatismos med purjolök och morötter i. Jag har lagat en del mat nu och fryst in i iskubslådor. När de har blivit frysta har jag plockat ur dem ur iskubslådorna och lagt dem i fryspåsar med zipstängning så det bara är att plocka ur och värma så mycket jag vill till hennes måltid.


  


Kycklingen kokade jag tillsammans med en vitlöksklyfta, purjolök, oregano, ett lagerblad och morötter. Sedan har jag mixat ihop allt utom lagerbladet i lite av buljongen, en smörklick samt matlagningsgrädde. Det har hon glatt ätit av tillsammans med potatismos.


Köttfärssåsen gjorde jag av älgfärs tillsammans med krossade tomater, rödlök, chilipulver, basilika, färsk paprika samt yttepytte soja och ketchup. Därefter mixade jag ihop det med en liten smörklick och mat-lagningsgrädde. Serverades med mixad kokt spaghetti. Det var också mumma för Lillskruttan.


I eftermiddag kommer jag att laga en laxrätt till henne och det blir spännande att se hennes reaktion när hon smakar på den. Lycka till åt mig!


Jag avslutar med lite bilder på lilla skatten.

    

      

 

Läser bok med mamma.



 
 
Ingen bild

Isabelle

26 februari 2011 10:34

jättefin blogg=)

Herr och Fru Mysbralla

26 februari 2011 10:36

Tack Isabelle!
Har du kanske någon blogg jag kan titta in på?

Tevlig helg!

 
Ingen bild

stora

26 februari 2011 11:55

Det klart du är bra.
Det klart du fixar lillan.
Kul att hon gillar att läsa.

Herr och Fru Mysbralla

26 februari 2011 13:09

ag har provat att titta i den där boken tidigare, men då har hon inte alls varit intresserad. Nu är hon ju lite större i alla fall och gillar färgstarka saker.

 
Ingen bild

mamma

26 februari 2011 12:42

Tror nog att du sköter trollungen på bästa sätt och ger henne det hon behöver av allt.Det är kul att laga egen mat,det var Kristin som fick hemgjord mat,trodde tidigare att man var tvungen att köpa burkar.

Herr och Fru Mysbralla

26 februari 2011 13:08

Bra att kunna varva med köpeburkar också när energi, lager och fantasi tryter.

 
Ingen bild

Jojjo

26 februari 2011 15:22

Jag har alltid tyckt att du varit super! Så mig förvånar du inte ett dugg! Du är underbart bra på allt du gör!!

Javisst har vi köpt hus! Ni får gärna komma i sommar och mysa med oss när vi flyttat :) Vi ska bo i Borensberg!

KRAM!

Herr och Fru Mysbralla

26 februari 2011 16:32

Också du då som alltid gör att jag blir glad och mår bra. TACK! Du smittar av dig på hela din omgivning.
=)
Vad roligt med hus och vad avis jag blir. Vart ligger Borensberg? Har ni flyttat till Norge? Det låter lite norskt.
Ha en fin helg och njut av ledighet och mildare väder.
KRAMEN!

 
Ingen bild

Karin

26 februari 2011 21:51

Super-Annika, jag tycker att det är jättejättebra att du vill vara lite hos oss på jobbet också.

När ska vi tro att alla är tillräckligt pigga för att våffla? Magnus är på bättringsvägen (tror jag). Är ni kvar i stan över sportlovet? Isåfall kan vi torsdag och framåt.

Herr och Fru Mysbralla

27 februari 2011 08:04

Du är ju för gullig Karin!
Kändes så trist och surt att inte kunna jobba den enda dagen på veckan när jag ska jobba, men vad gör man när man är sjuk!?!?

 
Ingen bild

Jojjo

28 februari 2011 19:26

Haha nej inge Norge för oss. Borensberg ligger 3 mil från Linköping, halvvägs till Motala :) Jag läääängtar till april! KRAM!

Herr och Fru Mysbralla

28 februari 2011 20:09

Aha!
=)
Så flytten går i april. Inte alls så länge kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards