Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 februari 2011 20:11



Så härligt med egentid idag. Fotvården var underbar och jag somnade nästan 2-3 gånger. Jag fick mina tånaglar målade också. Jag tänkte välja svart färg, men M som var min "pedikyrist" tyckte vi skulle göra glada fötter. Sagt och gjort så valde jag till slut ett nagellack som matchar min vinterjacka i orange.


  


Nu är fötterna nästan lika lena som Lillskruttans fötter.



Av Herr och Fru Mysbralla - 9 februari 2011 11:04



Man kan leka med allt och ingenting!

 

    

    

 

Den nya kockmössan gjord av Liberos Up&go-blöja!

 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 februari 2011 10:07







Tisdag den 8/2 2011 var vi på BVC av tre olika anledningar. Först skulle Lillskruttan mätas och vägas, sedan skulle farbror doktorn titta på henne och sist skulle hon få två vaccinationssprutor igen.


Besöket gick finfint. Hon följer fortfarande sin egen kurva alldeles perfekt och vår barnsköterska K tycker att hon är en glad och nöjd tjej, som följer med och är alert.



STATUS:

8010 gram

65 cm


När du skulle vägas tyckte K att vi skulle låta Skruttan sitta upp istället för att ligga ner. Älskade R satte henne upp och höll i henne med en hand som stöd för ryggen. K tyckte då att vi skulle prova att låta Skruttan sitta själv med hjälp av kanten på vågen. Älskade R förde ena handen mot vågens kant och när hon höll i kanten satt hon helt själv i över en minut i alla fall. Hon såg ut att tycka det var spännande att sitta upp och titta ut över rummet.



Jag kan också passa på att berätta att hon helt plötsligt börjat "prata" ännu mer än tidigare. Nu kommer det ganska ofta "äääädäh äääädäh" med tungspetsen framstickandes på "d".


Så var det farbror doktorns tur. Han hade inget att invända när han undersökte Lillskruttan. Han förstod att vi inte hade några frågor till honom eftersom vår ögonsten är så perfekt (jag vet att alla föräldrar tycker det om sina barn).


Vi fick sedan gå till ett tredje rum för att få sprutorna. De gick väldigt bra att få. K och E gav Lillskruttan varsin spruta i vardera lår samtidigt för att minimera obehaget/smärtan. Gumsan skrek till när du fick dem och grät en kort stund därefter. Sedan somnade hon gott i bilen.


Det blev en tidig kväll vilket inte var så konstigt efter alla intryck denna händelserika dag på BVC. Du fick ju, förutom dina egna upplevelser, träffa en massa andra barn också. Den tidiga kvällen gjorde att det sista målet inför natten inte blev av, så vi satt och väntade på att hon skulle vakna för att vilja äta välling. Det skedde aldrig, så vi gick och lade oss. Jag hann precis lägga ner huvudet på kudden så vaknade hon för att äta. Så typiskt, hihihi!


Det blev en tidig morgon för oss då Lillskruttan vaknade vid 04:00 för att åter vilja äta. Hon var dessutom kokhet, så det blev att vara vaken med henne till efter 5-tiden. Hon fick äta lite till och Älskade R gav henne en supp Alvedon och efter många om och men samt mys med mig i famnen så somnade hon igen. Vi tog därför sovmorgon till 08:50 med en gröt-frukost som start när vi vaknade.




Solen skiner här så när Lillskruttan vaknar ska vi ut med vagnen och titta på världen innan jag ska iväg på lyx i eftermiddag. Fotvård på salong AQUA, närmare bestämt Spapedikyr 75 minuter blir det. En present från mor min på min födelsedag.

Sköt om er!



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards