Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 november 2008 20:29

Att jag skriver så beror på att vi här i Västerås träffat på några trevliga grannar i porten bredvid vår. Det är ett något yngre par som är hitflyttat från Halmstad. Vi har träffats några gånger den senaste veckan och jag kan ju bara tala för mig själv, men  jag trivs och skrattar mycket i deras sällskap. Igår blev vi spontant inbjudna på middag. Det blev en mumsig och smakfull trerätters höstmåltid. Det började med hemlagad kålrotssoppa, som värmde gott i kroppen och smakade ljuvligt. Därefter kom ugnsbakade rotsaker med champinjoner och vitlök in. Till det serverades en mustig och krämig höstgryta innehållande kantareller och syltlök. Vilken lyxmiddag mitt i veckan på en tisdag!!!! Men det var inte slut där. Till UNO-spelet fick vi dricka varm glögg och knapra på pepparkakor, första gången i år.

Hur ska vi kunna toppa det nästa gång vi ses???


Goda grannar har jag haft även två gånger tidigare...


Den första gången resulterade i att jag lärde känna en härlig, smart och kaffetokig tjej. Japp, det är dig Jossan jag menar.


Andra gången visade det sig att grannen blev pojkvän (lite innan grann-stadiet dock) och numera sambo.

=)

Umgås du med dina grannar eller vet du inte vilka de är????

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards