Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 3 november 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 november 2008 19:09

...behöver jag göra nu efter denna dag. Sitter framför datorn och skriver lite här, läser dagens tidning och ser en film...samtidigt! Då varvar jag säkert ner hahaha!


Det gick i alla fall bra med Missy och den andra hunden. Det var en tollare som var 6 månader, lite mindre än Missy storleksmässigt och snabb som en vessla. Missy har ju inte motoriken och kontrollen att hänga med i svängarna, så hon såg ganska klumpig ut måste jag säga.

Hon var dock hur duktig som helst. När jag släppte henne lös gick hon långsamt fram och nosade på den andra hunden medan den fick fnatt och sprang runt som en tok istället. Sedan när vi skulle gå hem sa jag bara hennes namn och talade om att jag gick, så kom hon och lufsade bredvid mig  på en gång. Kunde sätta på kopplet och gå hemåt utan problem.


Hmmm, den här filmen går ju inte att titta på. Den hoppar, stannar och är av undermålig kvalitet. gör väl nåt annat istället då, kanske åker och handlar.

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 november 2008 18:48

...har det varit idag. Går dubbelt med en kollega på min nya arbetsplats, vilket känns som en rolig, spännande, utvecklande och givande utmaning. Det känns som att jag kommer att trivas där och min kollega har arbetat in goda kontakter i övriga "arbetslaget" så jag har en skitbra grund att börja på.

Jobbade till 17:00 och kom hem strax före 17:30 hungrig som en varg. R låg i soffan med rejäl förkylning, ingen mat var påbörjad och jag skulle träffa en annan hundägare kl.18:00 Vi träffades för att se om hundarna trivs tillsammans. De ska eventuellt vara hos samma dagmatte framöver. Missy kommer vara där 4 timmar/dag ungefär, men helst skulle jag vilja vara "valpledig" och vara hemma med tösen.


Sätter in en bild på mig som "hobbyfixare". Jag ser sååå kompetent ut för detta arbete...=)



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards