Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 14 november 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 november 2008 18:25

Sitter nu i tv-soffan med en tallrik fajitas framför mig. Jag har precis tagit mig en liten Bailey´s och senare kanske jag får mig ett glas rödvin. När jag får smutta på B´s är det verkligen helg eller annan ledighet. Det kommer inte särskilt ofta alkohol ner i min kropp längre. Det gjorde jag bort när jag var ung, alldeles för ung, och trodde att "party är livet". Numera är jag "den tråkiga" som många anser vara lite konstig som väljer bort en utekväll med kompisar. Det de personerna inte tänker på är att deras behov inte behöver vara mitt behov.....jag kan säga nej när jag faktiskt inte vill göra något och bryr mig egentligen inte om ifall det sticker i ögonen på någon. Jag väljer även mina vänner...


Så vad gör jag då när alla vänner och bekanta ränner på krogen och vad finns det för olika alternativ till fester och partyn???


Ofta är jag rätt så mör när jag kommer hem efter en arbetsvecka och är inte alls sugen på att umgås med en massa folk. Jag kanske gör så lite som möjligt och njuter av min egna lediga tid framför tv:n och någon dålig serie som jag aldrig annars ser. Eller så besöker jag gymmet eller tar en joggingtur. Kanske hyr jag en riktig tjejfilm som jag ser, tycker är dålig och somnar till. Troligtvis köper jag en del choklad och/eller lakritsfudge som jag njuter av samtidigt som jag är lagom nöjd över att jag får allt själv. Nu när lill-tjejen är hos oss är det ännu lättare och mysigare att välja hemmets lugna vrå istället för att ränna ute.


Jag gillar naturligtvis att umgås med vänner, men jag behöver inte alls göra det varenda helg. Aktiviteter som är lite fysiska är också roliga.


Imorgon blir det till exempel ett besök på Arosfortet. Det ser jag fram emot massor. Innan det bär av dit ska jag hinna med att tvätta, köpa en tvättkorg, träna nånting, träna med Missy och kanske pussa på R.


Njut av helgen!  

                                  



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards