Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 2 november 2008 16:57

13 veckor och 3 dagar är hon följsam med och utan koppel oavsett var jag går med henne någonstans. Kommer något intressant som t ex. en annan hund eller människa kan jag bara vända på klacken och tala om att "matte går här", så kommer hon på studs. Hon belönas naturligtvis med lite götta, värmande och belönande ord samt en massa gos.

Vad jag tycker om denna tjej, och jag tror faktiskt att hon tycker om mig också.

Till veckan blir det tillfälle två på valpkursen. Missade förra veckan som egentligen var andra tillfället, men bilen var ju på väg mot Ö-vik, så vi kunde inte ta oss dit. Få se om jag kan få information om vad de gjorde så jag kan jobba vidare fastän vi inte var där.

Hon har lärt sig "sitt", men "ligg" och "fot" vill inte fastna. Trägen vinner heter det ju, så jag tänker inte ge upp!!!


Nu behöver hon mat. Hon gillar när jag ringlar över lite olivolja över maten.


Av Herr och Fru Mysbralla - 2 november 2008 09:07

Oj! Så länge både jag och Missy har sovit, skönt. Men jag har fortfarande den där huvudvärken som kommit och gått de senaste två veckorna. Den är värst på morgnarna. Hobbydoktorn funderar på om det kan vara spänningshuvudvärk...fast samtidigt så nyser jag. Blev en nysning rakt över stackars Missy´s mat. Hur kommer hon att reagera på det?  =)

Över till något mycket roligare; gårdagen! Det var härligt väder och jag tog två långa promenader i solen, en med Missy och en på egen hand. Dagen fortsatte med lunch på Cornetto med en härlig tjej, som jag träffar alldeles för sällan. Dessutom borde hon bli min personal shopper. Jag behöver och vill lära mig lite mer om styling, vilket hon är bra på. Hon ser ALLTID bra ut.


När jag kom hem (lite för sent för Missy) fick jag torka lite kiss, så jag bestämde mig för att svabba golven när det ändå hade hänt en olycka. Jag har aldrig städat så mycket som nu när lill-tjejen bor hos oss.

Kom iväg på ett styrkepass och det känns idag kan jag säga. Det blev bröst och axlar under ett effektivt pass på 30 minuter.

När jag kom hem var det bara att äta, duscha och invänta nästa härliga tjej. Vi satt och surrade ända till strax före 24, sedan tog hon ett smart beslut; ringa taxi istället för att cykla.


Jag är MYCKET nöjd med dagen!


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards