Familjen Mysbralla

Alla inlägg under april 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 11 april 2011 21:15



Mina ögon känns lite bättre jämfört med förrförra veckan. De är dock inte helt bra. Jag väntar nu på tid för besök på Ögonkliniken, men det kan ju dröja upp till 90 dagar. Under tiden har jag börjat fundera på ögonlaser-operation fastän jag egentligen är rädd för att någon ska hålla på i mina ögon. Det kan ju vara så att jag aldrig mer kan använda linser igen och då måste jag hitta på något för jag är ingen glasögonbärare.


I förra veckans gratistidning (Västeråsar´n) upptäckte jag en annons från Memira. De sysslar med bland annat ögonkaser och har just nu en gratis screening nu på onsdag 13/4 där de kollar om ens ögon passar för operation. I mitt fall måste ju ögonen bli helt bra innan jag kan göra något eventuellt ingrepp och det är dessutom dyrt, så framtiden får utvisa vad som händer. 



För övrigt har vår lilla L blivit 8 månader och flyttat in i eget rum. Hon har sovit två nätter där nu, varav den första gick alldeles utmärkt medan natten som var höll mig vaken titt som tätt. För det mesta äter L bara en gång per natt nu, men hon vaknar ungefär två eller tre gånger till. Då är det bara att ge henne nappen igen och hoppas att det räcker för att hon ska somna om.


Vi har fortsättningsvis dåligt med pengar och jag fattar inte vart de tar vägen. I och för sig så vet jag hur 2800:- har spenderats denna månad. Det har ju äntligen blivit dags för Älskade R att få sig lite nya kläder och ett par nya löparskor. Vi har ju faktiskt börjat jogga lite tillsammans hela familjen, L i vagnen förstås. Härligt i detta vårväder. Nu fattas bara ett par åt mig också. Jag har varit och provat ut dem, så direkt när lönen kommer blir det att inhandla dem.


Älskade R verkar ha något otalt med sin cykel. Inom 24 timmar har han lyckats få punka tre gånger.



Nu ska jag ta en kvällsmacka och sedan förhoppningsvis sova igen lite ork från igårnatt.




Av Herr och Fru Mysbralla - 11 april 2011 10:02




     


     


      


 




Av Herr och Fru Mysbralla - 7 april 2011 19:21



Nu är hon på gång.

Se och lär!

 


 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 april 2011 08:53



Snabbshopping innan avfärd mot Stockholm. Har man bara ett par sjyssta jeans är det verkligen dags för nya. Vi hittade dessa snygga jeans, en ljust orange t-shirt och en jättesnygg randig pikétröja (Jack polo s/s org) åt Älskade R. Det blev tre plagg för 1200:-. Vi var på Tati ute på Erikslund och jag tror att vi skulle ha hittat ännu mer snygga kläder om vi tagit oss tid, men nu var vi först och främst ute efter jeans.

Travis original jj 497


Han blev så himla snygg!

Nu måste vi shoppa åt mig också så att jag matchar min snygge sambo och fina dotter, men det blir nog nästa månad.


Av Herr och Fru Mysbralla - 2 april 2011 14:06



Det blev en mysig fredageftermiddag utomhus. Älskade R kom hem från jobbet och ringde familjen SAIK för att höra om vi skulle få tränings-sällskap. Det gick dock inte. De hade en hel del att stå i. Jaha, tänkte vi. Får vi inget sällskap på gymmet så ser vi väl till att träna på annat vis.

Vi bytte om till bekväma kläder och gamla slitna löparskor. Liv fick sin overall på och stoppades ner i vagnen. Vi tog oss ut på en gemensam joggingrunda där vi turades om att dra vagnen. Den funkade finfint att ha som joggingvagn fastän det står i säkerhetsskriften att man inte bör springa med vagnen. Vi flåsade på medan Liv sov i godan ro.

Jag har förändrat mina gång- och joggingintervaller till att vara 3 minuter jogging och 2 minuter gång, alltså lite längre jogging jämfört med tidigare. Det var superskönt att komma ut, men fortfarande tycker flåset att det är jobbigt. Mot slutet av de 45 minuter vi var ute kändes det dock bättre. Jag har tydligen en lång första-andning nu. Tacka vet jag andra andningen.

Jag ser fram emot att få komma ut och jogga med mina två älsklingar snart igen.


Av Herr och Fru Mysbralla - 2 april 2011 13:31



Idag var det tänkt att hela familjen skulle åka till Stockholm för en massa trevligheter. Älskade R till vänner och inflyttningsfest medan jag och Liv skulle umgås med fina MP och sova över där.



Tyvärr känner jag mig inte alls bra i ögonen. Inatt vaknade jag dessutom med ett högeröga som gjorde riktigt ont och skavde som aldrig förr. Älskade R fick hämta ögondroppar åt mig. Det tog ändå ett bra tag innan jag kunde slappna av och somna om.



Älskade R har nu tagit Passaten och rullat iväg mot Stockholm och grabbarna. Liv sover lunch. Jag har vilat en stund och funderar på hur resten av dagen och kvällen ska se ut. Jag skulle vilja träffa kära J på stan, men tror inte att jag hinner ner. Hon kanske vill komma och äta middag här innan hon ska iväg ut på pub och dricka lite vin med vänner.


För övrigt tränar Liv för fullt att stå på alla fyra och gunga fram och tillbaka. Det slutar oftast med att hon blir ledsen för att hon inte vet hur hon ska ta sig framåt och/eller ta sig ifrån den positionen. I torsdags var det föräldragrupp. Vi och två andra familjer var närvarande. Det var ett ovanligt besök då det började med att vi fick träffa en annan barn-sköterska än den vi var vana vid och har trivts med. Vi fick veta att hon slutat sitt arbete och börjat på annan plats för några veckor sedan. TRIST!



Temat för dagen skulle vara uppfostran, men jag vet inte riktigt vad kvinnan från Familjecentrum egentligen ville få fram för budskap. Som tur var satt jag på golvet och kunde titta på när de tre små flickorna sam-spelade istället. Det var värre för Älskade R som satt på en stol och höll på att somna. Vi funderar dock på om vår lilla ögonsten är lite sen i sin utveckling. De andra två flickorna kröp nämligen och for runt som yr-väder medan Liv satt stilla och lekte med sakerna runt omkring sig. Den ena flickan var 9 1/2 månad och den andra precis fyllda 10 månader, så särskilt stor skillnad i ålder är det ju inte.


Vi bad att få väga och mäta Lillskruttan efter gruppens slut och här är status ungefär 1 vecka före 8 månaders ålder:

Vikt: 8470 (osäker på 70)

Längd: 68 cm


Hon äter fortfarande på nätterna, mellan 1-2 gånger varje natt och vaknar fler gånger, men då kan man bara ge henne nappen så somnar hon om.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards