Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 april 2011 09:00



Det är långfredag idag och det känns som om det kommer att vara den längsta dagen någonsin. Jag har svårt att acceptera saker jag inte kan påverka. Jag är en liten kontrollmänniska och det spelar egentligen ingen roll vad det handlar om. Just nu handlar det om sjukdom och människor jag tycker mycket om. Varför kan jag inte bara fixa allt så att det blir bra igen? Min sinnesstämning just nu passar ganska bra till den kristna dagen Långfredag.


I Sverige heter det Långfredag eftersom dagen skulle präglas av sorg då dagen varit lång och besvärlig för Jesus. Jag skulle vilja säga att det har varit ett långt och besvärligt år för någon i min närhet. Det har präglats av oro, frustration, väntan och en vardag som ställts på sin ända. Efter ett sådant år späds det på med ytterligare oro, rädsla och väntan. Hur denna fina människa ändå uppvisar glädje och värme som smittar av sig, är för mig helt ofattbart.



Vi i familjen Mysbralla har försökt ta vara på denna dag genom att syssla med lite saker. Det blev en biltvätt på förmiddagen, dock en fusktvätt då vi tappade sugen. Hem till en lunch bestående av rester och sedan vila för alla tre. Mellis och iväg till Ica Maxi för att inhandla något att grilla. Vi åkte sedan ner till Öster Mälarstrand där vi satte oss i lä och myste någon timme. Längtan blev stor att få krama alla våra familje-medlemmar uppe i Norrland. Ibland känns det mer att vi inte finns i närheten.

Vi älskar er alla!

Ta åt er Umeå, Sollefteå och Örnsköldsvik!


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards