Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 april 2011 19:17



Vilken härlig förmiddag jag och Livan fick idag. Vi hade fått erbjudande om en picknick-dejt på Djäkneberget och det tyckte vi lät riktigt mysigt och roligt. Inte alls helt fel en dag som denna med strålande sol. Trots det härliga vädret tog jag bilen till platsen eftersom jag fortfarande kände av förkylningen i kroppen. Jag skulle säkert ha tyckt att det var underbart att promenera dit, men väl på väg hem skulle det säkert ha känts tungt. Det tar nog minst 45 minuter enkel väg.



Strax efter klockan 11:00 gjorde jag och Livan fröken M sällskap på den stora gräsmattan. Lille fine I Sov i sin vagn, men inte länge till efter det att vi börjat surra.


    


Vi fikade baguette med rostbiff och potatissallad samt fröken M.s fästman M:s hemmagjorda valnöts- och bananpannkakor. Till det drack vi gött svart guld och bubbelvatten. Efter fikat tog vi en promenad i området för att se oss omkring. Jag har bara varit där en gång och då besökte jag dessutom endast restaurangen. Då missade jag alltså den fina lekparken, minigolfbanan och stigarna med gamla monument. 


Sedan rullade Passaten hemåt med 2/3 av familjen Mysbralla. Lillskruttan somnade i bilen och det förstår jag. Hon sov inte länge på förmiddagen, en halvtimme ungefär. Nu hoppas jag att våra vänner får en helmysig fredagkväll med middag och bio på tu man hand. Här hemma blir det nog film i form av Black Swan.




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards