Familjen Mysbralla

Alla inlägg under april 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 april 2011 15:15




Imorse var det min tur att stiga upp med vår skrutta. Hon vaknade vid 07:00 och jag var lite groggy. Det gick dock över ganska snabbt när jag fick i mig mitt morgonkaffe. Livan fick sin morgongröt och var på strålande humör. Älskade R gjorde oss sällskap kring 08:30 och då satte vi oss vid matbordet för en gemensam frukost. Ser ni mitt fantastiska påskris???


 


Efter den mysiga frukosten behövde en av oss bli riktigt ren från räkost, smörgåsrån och kletigt vattengegg och det var inte jag. Dags för bad i baljan!

    




Av Herr och Fru Mysbralla - 18 april 2011 23:07


 

 

Fullt med tussilago!



     

Videkissar och två sötnosar!



Av Herr och Fru Mysbralla - 18 april 2011 08:02



Så är det första riktiga dagen på påsklovet. Jag fattar ingenting. Igår bestämde vi att jag skulle ta natten med Liv om/när hon vaknar och Älskade skulle ta morgonen idag. Han tyckte det skulle passa perfekt att komma upp i tid och komma ner till båten några timmar innan lunch och tandläkarbesöket. 



Ja, ja tänkte jag. Jag vet hur Älskade R är på morgonen. Han får skynda järnet till jobbet varje morgon och på helgen sover han helst ut ett tag. När jag vaknade imorse 07:20 satt han redan i köket och åt frukost. Han kände sig bättre i sin förkylning, skönt. Lillskruttan var inte ens vaken utan låg i sängen och "uffade". Jag fattar ingenting!


Själv har jag huvudvärk och känner mig trött. Jag tror det blir en lugn förmiddag med skruttan, också tar jag nya tag efter lunch. Det ska i alla fall bli en cykeltur ner till stan och en promenad i vårvädret under dagen. Förutom det ska det pysslas lite.


Jag önskar er en underbar måndag!




Av Herr och Fru Mysbralla - 16 april 2011 11:38




Ett fyrfaldigt leve för min Älskade R och Livans älskade pappa, för han fyller 34 år idag.


När Lillskruttan vaknade 06:35 imorse tassade jag upp och gav henne en flaska med lite ersättning i. Sedan somnade hon om igen. Jag tog min present och packade ner den till Älskade R i en kartong. Jag tassade sedan in i sovrummet och väckte honom med min skönsång. En finare version av "Ja må du leva" kan inte ha gjorts.


"We are of peace, always"

säger jag bara...


...eller, jag menar ju


JAG ÄLSKAR DIG


Nu får vi se vad den här soliga och glada dagen fortsätter att ge.




Av Herr och Fru Mysbralla - 16 april 2011 11:35


I torsdags och i fredags fick Livan spännande paket med posten. De var från hennes mysiga kusiner i Umeå, E och L. Det första paketet som kom på torsdagen var från L och innehållet kan ni se här nedanför. En super-mysig lila vårjacka, ett par ljusblå tunna puffjeans samt en rosa tunika och/eller klänning med tunna axelband. Somriga och fina kläder som L valt helt själv. Livan gillade att undersöka och smaka på sina nya kläder.


        


       



På fredagen kom ytterligare ett paket med posten. Denna gång var det ett paket från E och innehållet i det paketet kan ni se här nedanför. Det innehöll ett par röda leggings med vita prickar, en matchande kanonfin tunika till samt två par matchande strumpor. Det ena paret stod det "sweetheart" på. Det är ju kusinerna L och E som är våra "sweethearts" ju. Livan gillar att hon kan ta tag i de längre sidorna på tunikan.


    


   



TACK FINASTE TJEJER!

NI ÄR UNDERBARA!


Av Herr och Fru Mysbralla - 15 april 2011 08:33


Helgen började med en fin fredageftermiddag då hela familjen sov i drygt 1 1/2 timme. Middag när vi vaknade och sedan sedvanlig handling på Ica Maxi. Däremellan kom vi också på att vi skulle vilja ha lite besök under lördagkvällen för att fira Älskade R:s födelsedag, men också att det är klart med jobb till hösten för hans del. Vi slängde iväg en liten inbjudan på Facebook, men tyvärr är det nog lite i senaste laget för att våra vänner ska kunna komma till oss.


Lillskruttan var vaken ganska länge på kvällen, vilket troligtvis berodde på den långa tuppluren på eftermiddagen. Hon och vi vaknade ju så sent som 16:30, ojojoj! Men hon somnade kring 21-tiden och då passade vi på att slösurfa på nätet var för sig och sedan se ett avsnitt av "V". Bara så ni vet det så sov lillskruttan från 23:45 till 06:35 innan hon vaknade till för lite ersättning i flaska. Hon somnade med flaskan i händerna och sov vidare till 08:40. Vilken härlig sovmorgon!



Veckan som kommer när vi är lediga tillsammans kommer att bestå av en hel del båtjobb, mest för Älskade R:S del, men även för mig. Nu börjar det dyka upp sådant fix som jag kan hjälpa till med igen. Vi kommer också att vara utomhus en massa med barnvagn och cykel, plocka in påskris, pyssla, kramas och leka. Torsdagen är ju arbetsdag som vanligt för mig och den kommer nog att bli lite längre än denna torsdag eftersom jag gick hem en timme tidigare. Jag längtade hem till min familj.


Nu ska jag fortsätta städa, fixa flaska till skruttan som behöver sussa lite och därefter fortsätta att blogga. Ha en riktigt trevlig helg!




Av Herr och Fru Mysbralla - 13 april 2011 08:23



Gjorde helstekt kyckling i ugn igårkväll. Det ska bli dagens middag. Jag har lite fullt upp idag nämligen och inte tid att fixa en massa vid spisen. Vi får se om det blir bara ris till kycklingen eller om vi gör en kycklingsallad.


       

Självklart blev jag tvungen att provsmaka min första hela kyckling i ugn. Den blev smarrig.


 

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 april 2011 15:03


 

Nybörjarschema

Nå toppform på tolv veckor. Växla mellan lätt, medel och intensiv.


 

Passen anges i minuter. Källa: Running Sweden.

 

Träningspass lätt (GUL)

Välj mellan följande pass:
Jogg med inslag av powerwalk.
• Lättare alternativ aktivitet som simning, vattenlöpning, lätt-medelintensiv gympa.
Jogg.

Träningspass medel (GRÖN)

Välj mellan följande pass:
Distansrunda som tar ca 30 minuter.
• Distansrunda som tar ca 45 minuter.
• Distansrunda som tar ca 60 minuter.
Spinningpass medelintensivt (får användas vid skada eller dåligt väder).
• Löpning i kuperad terräng, attackera gärna backarna.
Jogg i 10 minuter, fartlek i 20 minuter, jogg i 5-10 minuter.
Crosstraining.

Träningspass intensivt (BLÅ)

Välj mellan följande pass:
Uppvärmning 15 minuter, 8 gånger 1 minut med 45 sekunders vila mellan, lugn jogg 10 minuter.
Spinningpass (får användas vid skada eller dåligt väder).
Uppvärmning 15 minuter, 10 gånger 400 meter med 60 sekunders vila mellan, lugn jogg 10 minuter.
• Uppvärmning 15 minuter, 6 gånger 60-90 sekunder uppförsbacke, jogg 5-10 minuter.
• Uppvärmning 15 minuter, 3 gånger 3-2-1 minuter med 60 sekunders joggvila mellan, jogg 5-10 minuter.
• Jogg 10 minuter, fartlek 30 minuter, jogg 5-10 minuter.
• Uppvärmning 15 minuter, tröskelträning cirka 20-30 minuter, jogg 5-10 minuter.
• Uppvärmning 15 minuter, 3 gånger 2 km i tävlingstempo, 90 sekunders vila mellan.


Texten i rött är pass som jag kan tänka mig att köra i den icke-form jag är i nu.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards