Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Sundsvallshelg!

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 februari 2011 09:36



I fredags när Älskade R slutade jobbet klockan 13:00 var vi packade och klara hemma på Klockargatan 12. Anledningen var att moster B uppe i Timrå skulle firas för sina hela 60 år. Jag måste dock säga att hon snarare ser ut som 50 år. I alla fall så skulle Passaten rulla oss mot Sundsvall och Timrå och det gjorde den mycket väl. Vi ankom kring 18:30 och då väntade farmor och farfar på oss i hotellfoajén, hurra!


        


De stannade ungefär 2 timmar innan de begav sig tillbaka mot Gimåt. Vilket mottagande vi fick!


Dagen efter tog vi en soft förmiddag medan vi pratade om hur lugn natten hade varit. Lillskruttan sov bästa gången sedan vi kom hem från BB. Hon är en riktig globetrotter vår lilla tös.


När klockan närmade sig 11:00 styrde vi kosan mot Birsta för att snabb-kolla köpcentrat och möta upp mormor och O. Både Liv och mormor blev glada att se varandra. Vi också såklart, men när lillskruttan är med är det som om vi andra inte är så viktiga längre, konstigt va´?!?!


Vi skulle träffas klockan 13:00 hos moster B och strax innan klev vi in på Slotts-vägen. Det blev många kramar och jag kände hur roligt det var att träffa alla igen. Jag har nog inte varit med på en släktsammankomst under de senaste 4 åren. Skäms på mig. Det kom vi underfund med eftersom jag fick lov att presentera Älskade R för dem. Allra roligast var att träffa Livs tremänning M. De två var också glada att träffa varandra.


     



På kvällen besökte vi goda vänner på Piteåvägen. Vi bjöd in oss på middag hos dem. snacka om god mat! Vi fick kokt potatis, pannbiff, sås och sallad. Det passade oss perfekt. Efter maten blev det bus för Älskade R och deras dotter H innan vi kikade lite på hockey och senare Melodifestivalens bidrag. Tillbaka på hotellet tog vi en tidig kväll.


     



Söndagen var lika med hemresa. Vi tog en ännu lugnare och mysigare morgon och förmiddag innan vi åkte hemåt. Lillskruttan fick bada badkar för andra gången i sitt liv, denna gång tillsammans med mamman och pappan. Första gången var hon ensam i badkaret.


       



Tillbaka på Klockartorpet var vi strax efter 18:30 och vi var alla tre lika glada att vara hemma.


    

  





 
 
Ingen bild

stora

22 februari 2011 12:18

Härlig helg.
Visst är det läskigt hur man bara slutar existera när man fått barn....

Herr och Fru Mysbralla

22 februari 2011 15:03

Mycket härlig helg!
=)
Människor slutar till och med att titta på mig och även att prata med mig.

 
Ingen bild

mamma

22 februari 2011 17:59

Kul att ni tyckte om helgen det gjorde vi också,men mimmi existerar ,och dej både ser och pratar jag med.Kan inte va mej ni menar där.

Herr och Fru Mysbralla

22 februari 2011 18:54

Hahaha!

 
Ingen bild

stora

22 februari 2011 18:48

Vet precis vad du menar.
Förtrollande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards