Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Oväntat besök

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 oktober 2010 13:48



Vad bjuder man på när man får oväntat besök? -Jo, Gevalias kaffe, säger reklamen. Men denna oväntade gäst som dök upp från tomma intet hade nog inte brytt sig i kaffet särskilt mycket, oavsett märke på kaffet.


För någon dag sedan när jag kom ut från badrummet hörde jag Älskade R ropa att det är en fågel inne i lägenheten. Jag gick raka vägen mot köket för att titta efter. Då ropade Älskade R att fågeln flög omkring i köket. Det lät som att det skulle vara ett enormt fjäderfä som kommit in genom vädringsfönstret och att jag skulle kunna bli anfallen, så jag gick och hukade mig lite och skyddade mig med armarna framför mig.




Jag vet inte riktigt hur den lilla talgoxen kunde skrämma Roger, men det hade kanske att göra med att han bar omkring på Liv. Vi försökte i alla fall få fågeln att flyga tillbaka ut genom köksfönstret, men fastän vi öppnade fönstret helt så flög den istället längre in i lägenheten in i vardags-rummet mot de stora fönstrena.


       


Smack! sa det så flög den rakt på fönstret och kraschlandade ned på golvet. Den skadade sig och ena benet såg brutet ut. Vi lade den på balkongen så den skulle få vila lite, men samtidigt ha möjlighet att flyga iväg om den kände sig bättre. Det hoppas vi att den gjorde. Efter ett bra tag var den försvunnen och förhoppningsvis flög den sin kos så den inte blev någons måltid.



 
 
Ingen bild

Roger

28 oktober 2010 22:47

Ja tänkte att den var lika scary som jättegetingarna som kom in till oss och hälsade på men kom rätt dnabbt fram till att det var ju bara en lille fågel som max kunde hacka ut ögonen på mig eller bajsa på flinten ;)

 
Ingen bild

stora

29 oktober 2010 10:59

Stackars R och stackars fågel.
Hoppas den klarade sig och kunde flyga i väg själv.
Och R ja vad ska man säga. Tur att du inte blev skadad.

 
Ingen bild

mamma

29 oktober 2010 18:59

Minns du när vi förpassade en fågel som sotis tagit till dom sälla jaktmarkerna,vi höll båda i spaden och räknade till tre.

Herr och Fru Mysbralla

29 oktober 2010 20:10

Ett mörkt minne...det var jobbigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards