Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 oktober 2010 13:49





Nu finns det äntligen hand- och fotavtryck i lillskruttans egna bok. Jag tror att mamman och pappan hade roligare än Liv när det kladdades med fingerfärg, men hon hängde med på det hon skulle göra i alla fall. I efterhand har vi fått tipset att göra avtrycken när barnet sover, för att underlätta hela aktiviteten. Men det skulle ju bli för enkelt HAHAHAHA! Det skulle inte bli så mycket färg att tvätta bort från bebis och golv.


      




Av Herr och Fru Mysbralla - 28 oktober 2010 13:48



Vad bjuder man på när man får oväntat besök? -Jo, Gevalias kaffe, säger reklamen. Men denna oväntade gäst som dök upp från tomma intet hade nog inte brytt sig i kaffet särskilt mycket, oavsett märke på kaffet.


För någon dag sedan när jag kom ut från badrummet hörde jag Älskade R ropa att det är en fågel inne i lägenheten. Jag gick raka vägen mot köket för att titta efter. Då ropade Älskade R att fågeln flög omkring i köket. Det lät som att det skulle vara ett enormt fjäderfä som kommit in genom vädringsfönstret och att jag skulle kunna bli anfallen, så jag gick och hukade mig lite och skyddade mig med armarna framför mig.




Jag vet inte riktigt hur den lilla talgoxen kunde skrämma Roger, men det hade kanske att göra med att han bar omkring på Liv. Vi försökte i alla fall få fågeln att flyga tillbaka ut genom köksfönstret, men fastän vi öppnade fönstret helt så flög den istället längre in i lägenheten in i vardags-rummet mot de stora fönstrena.


       


Smack! sa det så flög den rakt på fönstret och kraschlandade ned på golvet. Den skadade sig och ena benet såg brutet ut. Vi lade den på balkongen så den skulle få vila lite, men samtidigt ha möjlighet att flyga iväg om den kände sig bättre. Det hoppas vi att den gjorde. Efter ett bra tag var den försvunnen och förhoppningsvis flög den sin kos så den inte blev någons måltid.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards