Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Post

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 oktober 2010 20:14






Idag har Liv fått sitt första brev med posten. Det var ett kontoutdrag från Nordea. Vi har öppnat ett sparande åt henne så hon ska ha en liten start när hon kommer ut i vida världen.


  


Vi var till BVC idag för att ta vikt och längd igen. Barnsköterskan K berättade att rörelserna är jättefina och att hon tar fin kontakt med omgivningen. Hon är helt perfekt hihihi!  

Ålder: 11 veckor, 5 dagar

Vikt: 5600 g

Längd: 57 cm

Lillskruttan är som en liten kub, det kan vi hålla med mormor om. Hon har börjat dregla en hel del på sistone och vi har plockat fram små scarves så hennes kläder ska få förbli torra lite längre. Hon ser nu ut som en liten cowboy som blåser bubblor.


      


Här nere ser ni bara ett litet axplock av alla kläder vi fått ärva av kollegor till både mig och Roger. Vi har fått lov att rensa ur en byrålåda för att få plats med allt. GULD VÄRT!

  

 
 
Ingen bild

mormor

26 oktober 2010 20:39

Vilka goa kinder,å va mysigt med lite dreggelbubbel,hon är för mysig.

 
Ingen bild

stora

26 oktober 2010 21:35

Så himla skönt att hon växer som hon ska.
Ge henne en kram från kusinerna.

Herr och Fru Mysbralla

27 oktober 2010 10:02

Massor med kramar har hon fått och skickar såklart flera tillbaka till kusinerna.

 
Ingen bild

farmor

27 oktober 2010 09:23

Sötnosen växer med dunder och brak,har gått upp i vikt sedan jag såg henne i Stockholm,det ser ut som färgerna på de kläder ni fått går i en viss ton "rooooosa", ha en bra dag.

Herr och Fru Mysbralla

27 oktober 2010 10:04

Hon börjar bli tung att bära på. Tur att hon gillar att sitta i fåtöljen ibland och kolla läget runtomkring.
Mycket rosa har hon fått ärva.

 
Ingen bild

Annika

27 oktober 2010 10:07

Till Mormor: Ja, kinderna är härliga, men det är hennes knubbiga lår också.

 
Ingen bild

farmor

27 oktober 2010 10:41

Vad jag längtar till jag får klämma på dessa kinder och knubbiga lår lycko dig som får göra det varaje dag.

Herr och Fru Mysbralla

27 oktober 2010 18:03

Bara 2 månader kvar. Det går fort.
=)
Hon är så mysig och luktar så gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards