Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Presenter

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 juli 2010 09:19




Denna sommar har bjudit på många trevliga möten och besök och vi har fått presenter som vi inte alls förväntat oss. Jag kommer att visa några saker här på bloggen och passa på att tacka er alla en gång till.

När vi fick besök här hemma i Västerås av Älskade R:s syster med familj hade deras fine W valt två presenter till vår kommande Bubbas. I paketen låg en vit gosig speldosekanin och en mjuk snuttefilt med sött kohuvud.

  

På bilden syns även den fina mobilen som vi fick av Ekbergs. Snacka om passande motiv. Älskade R har fixat hänganordningen så nu är vi ännu mer förberedda på att Bubbas ska komma hem till oss. Vi frågar honom/henne varje dag när han/hon tänker komma, men vi får inget svar. Imorgon måndag är det exakt 2 veckor till beräknad födelse.


  


En annan medlem i familjen Ekberg gav oss detta fantastiska täcke/filt som passar färgerna i vagnen perfekt. Både jag och Älskade R gillar det jättemycket. På andra sidan täcket är det ett färgglatt mönster i ett mjukare material än jeanstyget på denna sida. Detta ganska tjocka täcke kommer att användas mycket till Bubbas kan jag säga redan nu.

  


När vi hälsade på vänner i Ö-vik, eller närmare bestämt familjen i Domsjö, så gav de oss denna söta supportertröja till Bubbas inför starten av säsongens hockeyspel. Bubbas kanske får följa med farmor och farfar i VIP-båset någon gång också (hoppas).

Besöket i Umeå har jag skrivit om och det var superroligt. Även där överraskades vi av presenter, fast presenter till oss själva, inte till Bubbas. Av mina favorittjejer fick vi varsitt jättefint armband från deras semesterresa i Turkiet. På bilden har Älskade R på sig sitt blåa armband och jag har lagt mitt armband (används som fotlänk) bredvid.

  

Umeå bjöd också på ett stort och generöst lån. Fröken M och hennes L på Haga lånade ut massor med bebissaker till oss, så nu har vi baby-sitter, babygym, amningskudde och gåstol att prova ett tag framöver. Som tack till dem har vi planerat en liten överraskning, som vi hoppas att de gillar. Det får vi veta om/när de kikar förbi efter sin Portugalresa.


 
 
Ingen bild

stora

26 juli 2010 00:03

Kanon att få låna prylar. Från början vet man ju inte riktigt vad man kommer att behöva eller att vilja använda.

 
Ingen bild

Annika

26 juli 2010 09:13

Till Stora: JA superbra. Det kändes dock konstigt att fylla bilen med deras saker och vi fick lite dåligt samvete.
På BB kommer vi att få prova bärsjal, men vi är redan nu nästan säkra på att det blir bärsele (Babybjörn) istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards