Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 juli 2010 09:16







Ulvön bjöd på mycket trevligt sällskap, fint väder, glass, lugn, kortspel, promenader, bad, god mat, lite båtåkande, halvtaskig sömn, mygg, stopp i toan, kramar och skratt. Allt man kan önska sig på en semester rymdes, plus lite till då hehe!


       


        


       


        





På vägen tillbaka till fastlandet och Köpmanholmen hade vi turen att få åka Holmgrens segelbåt istället för att åka Ulvöbåten. Precis som på utresan laddade jag magen med Postafen för att slippa må dåligt av allt gungande. Det var ett bra beslut eftersom det rullade på rätt bra med vågor under 20-30 minuter och det krävde att jag spände blicken i horisonten och andades lugnt.

Lille W meddelade oss också att han mådde lite illa och tyckte det var en jävla tur att hinken var med i båten, även om den aldrig behövde bli en kräkhink.

När vi inte hade speciellt långt kvar var vi hungriga så vi stannade för lunch. Jag och W lyxade till det med blodpudding medan de andra åt kycklinggryta och potatis. Därefter lossade vi ankar och körde på den sista biten till land och väntande bilar. Varma hejdå-kramar gavs innan H och S-E vände för att bege sig till Ulvön igen.




Av Herr och Fru Mysbralla - 22 juli 2010 08:47






På väg mot allra första resmålet Sollefteå ringde Älskade R:s mobil. Det var herr M som undrade om vi var på väg norrut. Han var på besök i Sundsvall hos F, S och lilla H för att göra Gatufesten. Vi bestämde oss för att göra ett stopp och kika in hos dem då Älskade R inte besökt dem på åtminstone 3 år. Jag har aldrig hälsat på dem, så det var trevligt att se deras hem i Granloholm.



Vi anlände till Sollefteå och Ingersta ganska precis klockan 20:00 och bjöds på gott grillat efter en lång resdag med bara ett riktigt mål mat i magarna. Kvällen blev inte jättelång, men mycket trevlig. Vi stannade i dagarna två och umgicks med mamma, promenerade i solen, tvättade bilen förbaskat noggrannt och hälsade på pappa på jobbet. Jag hade även turen att stöta på en barndomskompis under en liten stadstur, skoj!


När vi besökte Umeå var det ju naturligtvis fler personer vi ville träffa förutom dem ni sett på bilderna i ett tidigare inlägg. Vid 16-tiden ringde jag till mina systrar och fick tag i dem. Storasyster med familj tillsammans med lillasyster befann sig på Umelagun i det stekheta vädret. Ett bra val tycker jag. Eftersom de ändå skulle bege sig hemåt kring 17-snåret bestämde Älskade R och jag mig för att ligga och softa i solen utanför istället för att betala in oss för dryga 30 minuter.

Det tog inte lång tid innan vi alla var på väg mot 39:an för vila och middag. Det blev en mycket trevlig kväll med god mat, gott och glatt sällskap med spel, skratt, surr och kramar. Äntligen fick vi smaka på riktigt goda jordgubbar också. Självklart kom de från systers eget land. Något annat gott som jag dock aldrig smakat tidigare var SIA:s glass med smak av viol. Den var himmelskt god, helt klart över förväntan. Vi blev också överraskade med var sin present från Turkiet. Tjejerna hade tänkt på oss och gav oss fina armband från semesterresan. De är bra gulliga de två.

Inte förrän strax efter midnatt rullade vi tillbaka in på Bergfinkvägen för att sussa efter heldagen i storstan.






Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards