Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Efterrmiddag och kväll i gropen

Av Herr och Fru Mysbralla - 24 juni 2010 21:42





Eftermiddagen och kvällen före midsommarafton slog vi och våra vänner K+E med fina vovven Assar till med att fira lite midsommar i förskott.  På grund av jobb, olika semesterperioder, resor hit och dit och annat planerat kanske vi inte hinner umgås så mycket i sommar, så vi ville passa på när tillfället gavs. Älskade R och jag rullade till deras lägenhet för att bli lotsade till Hökåsengropen, en plats vi aldrig hört talas om.


Här är en bildserie från den mysiga och roliga träffen!


        


        

        

Vi åt medhavd picknick bestående av potatissallad och rostbiff samt kokt ägg. Det var bara Älskade R och jag som åt det eftersom våra kräsna vänner "vegetarianen och veganen" hade annat att tugga på. Till efterrätt mumsade vi alla på jordgubbar och vattenmelon. Jordgubbarna hade jag sett fram emot mycket, men de blev en besvikelse. De belgiska vattniga och ganska smaklösa jordgubbarna blev inte ens uppätna.

Efter fikat var det dags att ge Assar lite lek- och aktivitetstid. Han släpptes lös och sprang av sig en hel del energi. Matte K tog fram en flytleksak och började kasta den ut i vattengropen. Assar trevade avvaktande och försiktigt ut i vattnet för att hämta leksaken. Leksaken var fäst i ett långt snöre eftersom Assar inte vågat simma tidigare. Har leksaken hamnat för långt ut för honom har han låtit den ligga kvar och flyta.

Men efter att ha badat flera gånger under kvällen och vant sig vid att skutta i vattnet kastades leksaken längre och längre ut. VIPS! så lyckades han simma några plaskande simtag, som eftersom blebv bättre och bättre. Vi är jätteglada att få ha varit med och se när Assar tog sina första simtag. En milstolpe i hans utveckling.



 
 
Ingen bild

Karingrisen

25 juni 2010 19:11

Den sista bilden var fantastiskt bra! :D

 
Ingen bild

Annika

26 juni 2010 10:15

Till Karin: Det tycker Roger också hahaha!
Önskar er en härlig helg!

 
Ingen bild

heléne

28 juni 2010 19:42

Måste hålla med.. ;-) men hela du är fantastiskt fin.. Kramar Heléne

 
Ingen bild

Annika

28 juni 2010 19:56

Till Heléne: Hej! Vad roligt att se ditt namn här.
=)
Önskar dig en härlig semester och hoppas att vi kan stråla ihop någonstans. Bamsekram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards