Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juni 2010 21:05



Efter fredagens jobb kom jag hem till en lägenhet där det var ganska städat och fint. Älskade R hade snabbplockat bort en massa skräp och diskat inför det kommande besöket. Besöket bestod av mina svärisar och de hade precis hunnit landa i fåtöljerna när jag dundrade in genom ytterdörren.


Den första timmen tog vi igen en massa skvaller. Sedan kurrade det i alla fall i min mage, så vi åkte ner till Kajens Fik för middag ute i solen och glass till efterrätt. Kvällen fortsatte genom att ta en titt i båten, handla frukost och fika och sedan fortsätta hem för att surra och mysa.



På lördagen hade vi en S-E hos oss, som så fort han öppnade ögonen var redo för att hugga in och arbeta i båten. Han fick dock äta frukost med oss först. Efter frukosten åkte Älskade R med sina föräldrar ner till båten. Jag tog mig lite egentid och plockade in ren tvätt i garderoben och gjorde rent badrummet. När jag var klar med det promenerade jag ner till dem.


Pojkarna hade händerna fulla med båt och mamma H agerade bas. Hon och jag lämnade hamnen och allt arbete och åkte mot Toys´r´us istället för lite shopping till en viss liten kille. Vi hann även med Apoteket och en sväng förbi Hemdals pizzeria där vi köpte med oss lunch ner till hamnen för att mumsa ute i det soliga och varma vädret.


Efter lunchen fortsatte grababrna att jobba, jobba och jobba lite till. De fick mycket gjort, men det är Älskade R:S område att berätta om i detalj. Jag kan berätta att värmaren är installerad och toan med, så nu kan vi kissa utan att använda en hink. Jag tappade all energi efter maten och försökte sova på några kuddar ute på bryggan. Det gick inte alls bra, så jag lämnade dem alla och åkte hem till min sköna säng. Jag sov i två timmar!!!


Åkte sedan tillbaka ner till hamnen för att spendera lite kvällstid med de andra. Det var en fin kväll som slutade rätt tidigt för våra gäster. Jag däremot, hade tydligen sovit alldeles för länge på eftermiddgaen för att kunna lägga mig i vettig tid. Tji fick jag!




Morgonen därpå åt vi alla frukost tillsammans innan våra gäster påbörjade färden hem till Ö-vik. Tack för en mysig helg! Roligt att nu kunde komma ner trots fullt upp de flesta helger. Fast...fattas bara annat när vi insåg att det var ett år sedan ni hälsade på sist (hihihi).

  

Vi gjorde lite korta och snabba ärenden och sedan tillbringade vi några timmar med lugnet på båten.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards