Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 juni 2010 19:56





Dags för besök hos barnmorskan igen. Idag hade vi en annan barnmorska eftersom "vår" barnmorska gått på semester ett tag. Det är hon väl värd tycker vi även om det känns lite underligt att träffa någon annan som inte är insatt i vår utveckling.



Så här såg det ut idag för mig och Bubbas/Bubban!

 

Lågt blodtryck: 109/73

Vikt: 63,8 kg

Symfus-fundusmått: 31 (precis motsvarande graviditetsveckan)

Fosterläge: Huvudet fixerat

Fosterljud: 133 slag/minut



Hemma är spjälsängen nästan helt färdigmålad. Tack vare det målnings-jobbet ute på balkongen fick vi till en oväntad snabbtorkning av fönster-brädor, hyllor och golv. Eftersom vi använder sprayfärg har det smitit in färgdamm lite här och där i lägenheten. Det skulle vi aldrig ha upptäckt om inte jag sett svarta fötter på golven överallt där jag traskat omkring efter att ha varit inne i rummet med balkongdörren. Det synres även på vår nya, fina och förut så gula pilatesboll som nu fått gråsvarta fläckar på sig.


Vi kunde i alla fall konstatera att det inte tar särskilt lång tid att städa av golven och kommer kanske att göra det oftare efter kvällens upptäckt.



Nu ska jag somna till Smallville, som jag egentligen tycker är en ganska dålig serie. Hoppas jag får sova bättre inatt jämfört med igårnatt. Nu har vi ju bytt ut våra tjocka täcken till fleeceplädar, eller som Älskade R kallar dem pleeceflädar.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards