Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 juni 2010 22:10



När dagens arbete slutade kom Älskade R och hämtade mig. Vi åkte och hämtade ut ett paket på posten som hans pappa skickat. Innehållet hade med båten att göra, så när vi ändå var i farten åkte vi vidare mot Erikslund med Biltema och Jula. Där letade vi fram lite sliptrissor, hänglås, batterier och något galler för att luft ska komma in i värmaren (ja, jag vet inte riktigt vad jag menar).


Vi köpte också en sprayburk med matt svart färg för att kunna måla om spjälsängen. När vi ändå kommit in på Bubbasämnet fortsatte vi till Barnens Hus där vi köpte två små bodysar inför packandet av BB-väskan. Jag måste bara visa den ena här på bloggen. Den hör verkligen hemma i detta hushåll. Se och njut av det lilla klädesplagget.


  



Av Herr och Fru Mysbralla - 10 juni 2010 21:59



Nu på kvällskvisten var vi och hälsade på goa vänner. Det surrades om allt möjligt, bland annat, jobb, semester, vaccinering mot TBE efter fästingbett med mera. Jag tycker att det låter lite läbbigt att fästingar kan orsaka sjukdomar, men för övrigt bryr jag mig inte om dem. Jag har ju heller aldrig råkat ut för att få någon fästing på kroppen.



Jag är säker på att följande som hände mig var på grund av ovan-stående samtalsämne. Efter fikat behövde jag pinka lite, vilket inte är så ovanligt för närvarande. När jag skulle kliva upp från toaletten tittade jag på den lilla blodskorpan på vänster lårs insida, som suttit där i ett eller ett och ett halvt dygn. Jag bestämmer mig för att klösa bort. Jag gillar ju att klia och klösa på ploppar. Den här ploppskorpan lossnade enkelt och snabbt och jag släppte ner den i handfatet. Ve och fasa när jag upptäckte att "skorpan" började krypa. Jag har nu haft min första fästing och undrar om jag kommer få några men.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards