Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Brödbak & spraymålning

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 juni 2010 20:01




När jag kom hem från biblioteket tidigare i eftermiddag hade Älskade R fixat den sista stödpinnen till spjälsängen. Jag kände mig sugen att börja med spraymålningen av sängen, så vi lade ut tidningar från pappers-insamlingen på balkongen som skydd och bar ut några av sängens delar.


Detta skulle bli mitt jobb eftersom jag inte är lika händig som min käre sambo. Måla klarar jag ju av och han fixar i stort sett allt annat. Tji fick jag i alla fall. Jag klarade av att måla den första stödpinnen, sedan hostade jag av den starka lukten från sprayburken och blev småyr i bollen. Det slutade alltså med att Älskade R målade det mesta ändå. Suck!


Sängen är dock inte färdigmålad. Färgen tog slut ganska snabbt, så för att få klart sängprojektet behöver vi åka tillbaka till Biltema och köpa 2-3 burkar färg till. Till dess ska jag plocka fram gasmasken så jag kan göra det arbete jag hade tänkt göra.


    


Under tiden jobbade bakmaskinen på i köket och en timme senare doftade det gott i hela lägenheten av nybakt grekiskt lantbröd, mumma!






 
 
Ingen bild

stora

16 juni 2010 12:27

Ska jag vara en riktig pekpinne syster nu då?
Är det en färg som man kan suga och bita på utan att få gifter i magen?
Trots allt bara välment tanke.

 
Ingen bild

Annika

16 juni 2010 17:05

Till Stora: Varför sa du inte detta innan vi började måla?!?!
=)
Till en början borde det funka i alla fall eftersom de inte rör sig så mycket och vi har spjälskydd. Det finns inget framme att suga eller bita på. Det kan bli värre senare kanske...hmmm!

 
Ingen bild

mor

16 juni 2010 17:26

Jaja man kan ju inte va bäst på allt,eller hur.Men hälsa Roger att det bli bra.

 
Ingen bild

stora

16 juni 2010 18:25

Det blir nog bra. Nu åker vi, kram.

 
Ingen bild

Annika

17 juni 2010 06:26

Till Mor: Men det kan ju vara roligt att vara bra på något, även om det inte är bäst.


Till Stora: Ha en skön semester, KRAMEN!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards