Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

En vanlig måndagkväll

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 juni 2010 20:57






Jag har just druckit ur en mugg med varm choklad. Koppen jag drack ur är ny och utformad som en groda. Jag fick den häromdagen av vår vän och granne K. Vi fick en annan djurmugg också bara för att hon hade tänkt på oss när hon såg dem. Det var i fredags när vi jobbade lite nere i båten som hon kom förbi. Hon skulle egentligen iväg och köpa mjölk, men kände sig inte peppad på det, så att samtidigt åka förbi oss var en lite sporre. Roligt att höra tycker jag. Hon hade då med sig två paket till oss med muggarna i, otroligt söta. De matchar våra djursugrör som vi köpte på Kolmården ifjol.


  


Fotbolls-VM är igång på tv:n och Älskade R fixar med en massa musik. Han lyssnar igenom gamla godingar, flyttar musik hit och dit och nu har vi en hel del bra och passande musik tills Bubbas beräknas komma till oss. Att musiken är bra och passande är något som vi avgör. För tillfället finns två album med avslappnande och lugnande musik. Det är ett album med Enya och en skiva som jag fått för flera jular sedan av min systers man. Den skivan heter "A touch af Scandinavia" och innehåller flera fina visor på akutisk gitarr. Underbart att lyssna på.





 
 
Ingen bild

stora

14 juni 2010 21:22

Alltid skoj med presenter. Kul att fixa inför förlossningen. R behöver ju inte packa väskan.

 
Ingen bild

Annika

15 juni 2010 08:01

Till Stora: Presenter vid oväntade tillfällen är faktiskt skojigare än när man vet att man kanske får en present, som vid födelsedag och julafton t. ex.
Jag har provbäddat spjälsängen också, men den ska skruvas isär och målas plus att Älskade R kommer göra en stödpinne också så sängen håller ihop fastän vi monterat bort ena långsidan. Sedan är den helt klar för att användas.

 
Jossan

Jossan

15 juni 2010 20:04

Vilka söta muggar!!
Kram

http://wellnessbyme.blogspot.comh

 
Ingen bild

Annika

16 juni 2010 17:08

Till Jossan: Jag vet! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards