Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Ibland blir det tokigt och roligt

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 juni 2010 08:30




Igårkväll packade vi ner slagborr och lite andra verktyg för att åka till vår vän J. Som jag säkert skrivit tidigare köpte hon en lägenhet i våras och flyttade in första helgen i maj. J och jag är ungefär lika kunniga och händiga (det vill säga inte alls) när det gäller sådant här, så Älskade R hade lovat att hjälpa till med en del fix som återstod. Han är duktig han (stolt).


På schemat stod hallspegel, kökslampa och skoskåp. J och jag hade en mycket trevlig och lugn kväll medan Älskade R jobbade häcken av sig. Han var riktigt slut när vi rullade hem med Passaten. Till råga på allt fanns förkylningssymptomen kvar. Vi hade också tvätt som skulle hängas nere i tvättstugan. Älskade R tog sin kära nässpray och somnade så fort han lade huvudet på kudden. Inte ofta jag är vaken längre.


I alla fall så tänker jag hänga ut J här på bloggen så ni får vara med och le lite åt/med henne. När Älskade R borrade i betongväggen skulle J hålla dammsugarslangen mot väggen alldeles nedanför borren för att minimera damm- och smutsjobb efteråt. Det gick kanonbra ända tills J tyckte att hon kommit in i sin uppgift. Hon stod på plats och höll dammsugaren korrekt. Älskade R började borra, men slutade tvärt. Han frågade J lite försiktigt om hon kanske kunde sätta igång dammsugaren också, hihihi!


När vi lite senare befann oss i köket och kollade på taklampan, sladdar och de här kabelgömmorna (lister) eller vad det heter stod jag bredvid och pillade lite på en sån listgrej och tyckte det var lite mysigt med ert halvmjuka gummit eller vad det är de är gjorda av. I alla fall bad jag J att också känna på den och hon höll med. Vi kollade på förpackningen och fick veta att de kallades för "kabelkanaler".


Kabelkanal = tjocktarm och ändtarm (för er som inte har den där lite "fula" tankegången)



Vi log lite och tänkte på vad man skulle svara om någon frågade vad man hade pysslat med på fredagkvällen. "Jag var hemma och pillade på kabelkanalen". Detta kan tolkas på rätt sätt eller på fel sätt. Tolkar man det på fel sätt blir det lite bajshumor och naturligtvis var det så vi tolkade det.





 
 
Ingen bild

stora

12 juni 2010 11:08

Oj va härligt att få vara hjälte för en kväll R.
Herregud, att du har sån kiss och bajs humor lillasyster.

 
Ingen bild

Gimåt

12 juni 2010 15:42

Kul att du kan lära dina vänner oxå, med lite fix hit och dit.

 
Ingen bild

KusinL

12 juni 2010 17:37

Fråga en elektriker vad han tror. Jag tror inte han tänker lika eller ?

 
Ingen bild

Annika

12 juni 2010 19:33

Till Stora: Han är hjälte varje dag tycker jag.
=)

 
Ingen bild

Annika

12 juni 2010 19:35

Till Kusin L: Då är det en elektriker utan humor hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards