Familjen Mysbralla

Alla inlägg under december 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 december 2009 05:45



Efter allt prat om julafton och julklappar kommer nu min önskelista. Jag kommer att fylla på den allt eftersom jag kommer på sånt jag önskar mig.


Presentkort på Kloak (klipp & färg)

Presentkort på Vero Moda (kläder)

Sloggitrosor future hipster, grå storlek 38

Sällskapsspel

Böcker om hundrasen Grand Danois

Presentkort på Budo Fitness

Danskurs med min sambo på Marionetterna

Chins-stång

Röda och orange blockljus

Nagelfil (som proffsen använder) 

Body Butter (oliv, shea eller annan diskret doft)

Roliga och snygga t-shirtar

Massagestol

Snygga blomkrukor

Gröna växter (stora)

Underställ (tröja med polokrage och byxa i storlek S)

Bok: Styrketräning - en anatomisk guide

Börs

Extern hårddisk

Traktörpanna (Hackmans stora variant)

Snygga sängkläder för dubbelsäng och 4 kuddar

Mimmi-gjorda handledsvärmare

Yogamatta (eller träningsmadrass)




Av Herr och Fru Mysbralla - 7 december 2009 06:45


Den där andra advent medförde inget speciellt för mig. Jag vaknade sent, strax efter klockan 09:00. Under de närmaste två timmarna nös jag säkert hundra gånger och försökte snyta mig trots en tät näsa, så dagens träningspass blev att åka på lägenhets-visningar och handla, men vi började med att se en massa skidor och skidskytte på tv. Det är det mest positiva med vinter-säsongen tycker jag.



Helena Jonsson som tog hem bragdguldet!

 

Mellan skidtävlingarna brassade vi iväg på tre olika lägenhetsvisningar. Den första låg på Bangatan på bottenvåningen, vilket jag gillar, men inte Älskade R. Lägenhetens altan föll mig i smaken, men ärligt talat så var väl det allt.


Den andra lägenheten letade vi upp på Skiljebo i ett tråkigt område. Den låg två trappor upp utan hiss och var nyrenoverad, fast lite fuskgjort. Den föll varken mig eller Älskade R i smaken.


Lägenhet nummer tre tittade vi på när vi kommit hem. Den låg nämligen rakt över gatan, en trea på andra våningen den också. Även denna lägenhet utan hiss. Det finns knappt hissar i denna stad, blä! I alla fall så var lägenheten fräsch och nyrenoverad, men i gammeldags stil som inte kändes bra. Vi fortsätter att hålla utkik och nu har vi anmält oss till de förmedlingar som hyr ut också.



Vi åkte även till Maxi och handlade. Nu har vi 17:- kvar på ICA-kortet. Vad kan vi få för den enorma summan? Det tog inte lång stund förrän jag började kallsvettas med yrsel och huvudvärk. Det höll i sig hela dagen och det var längesedan jag tillbringade så många timmar i vår soffa på en och samma dag.


Är jag på väg att bli sjuk igen?



Av Herr och Fru Mysbralla - 6 december 2009 09:23


Tänk om jag hade en röst som passade för sång. Så många fina texter och coola låtar jag skulle sjunga på. Jag skulle sjunga ständigt, från morgon till kväll och jag skulle inte ha tid för annat, inte ens tid att gå till jobbet.



Ni ska nu får höra min absoluta favorit så här i juletider, varsågoda!

 




 

O helga natt framförd av allas vår Tommy Körberg går inte att överglänsa enligt mig. Jag har hittills inte hört någon version som faller mig bättre i smaken, men har ni någon på lut så berätta gärna.


Vilken julsång ger er en härlig känsla?

 


Av Herr och Fru Mysbralla - 5 december 2009 17:21


Jag sov länge imorse. Vaknade strax efter klockan 09:00 och hade sovit ungefär 11 timmar. Jag klev upp för en Annika-morgon i myssoffan med gott kaffe framför teven och datorn. En timme senare vaknade Älskade R och vi pysslade på ett tag var för sig innan vi klädde på oss för en timmes promenad före frukost.



Det var ett grått och ruggigt Västerås som mötte oss utanför dörren. Regnet hängde i luften, men vi klarade oss från det. Vi gick en runda förbi båten, hamnen, Mälarparken och Viksäng innan vi åter befann oss på Klockartorpet för en sen frukost. Det smakade gott med nybakad Sverigelimpa och keso med äpple i kan jag lova.


Efter frukosten började damernas skidskyttesprint alldeles lagom. Jag fastnade framför teven och fick lov att ringa min vän J och meddela att jag skulle bli lite sen till vår stadstur. Det var helt okej för henne eftersom hon inte var riktigt klar med tvätten.


Vi möttes upp inne på Åhléns för att strosa omkring och få idéer till jobbjulklappen. Ni vet den där klappen som får kosta max 30:- och ska börja på bokstaven M. Vi hittade inget klockrent tyvärr. Jag hade ju en superbra idé, men minns inte var jag såg den saken sist. Efter många butiker så stegade vi in på Cornetto för att fylla våra kurrande magar.



J åt dagens pasta innehållande kryddig tomatsås och salami medan jag beställde bakad potatis med keso och räkor. Det smakade riktigt gott. Stadsturen avslutades med varsin kaffe latte och nu ska jag bara softa tills det är dags att gå över till grannarna för glögg och spelkväll.


Det händer grejer på lördagar!

 


Av Herr och Fru Mysbralla - 3 december 2009 20:44


Det är en härlig känsla som sprider sig i kroppen när jag lämnar min frisör. Vi har varit djärva och klippt av mitt hår ännu lite mer jämfört med tidigare och jag har en supersnygg bob med en vacker nacke. Jag känner mig rent ut sagt URTJUSIG och kan inte låta bli att titta i alla speglar och fönsterglas.


Nu fattas bara en rejäl uppfräschning av resten av mig, det vill säga en dusch, snygga kläder och en lagom makeup. Då skulle jag göra håret rättvisa. Men det blir någon annan dag. Jag är trött efter gårdagens kvällsbak, så jag stänger nog ner här nu.


col26.gif image by commentsjunkie



Av Herr och Fru Mysbralla - 2 december 2009 18:37


1. K och E ska strax komma hit och julbaka med oss. Det jag vet säkert att vi kommer baka är lussebullar och pepparkakor. Kanske sätter vi igång bakmaskinen med ett matbröd också. Vad K och E ska baka har jag ingen aning om. E har ju tydligen köpt pepparkaksdeg som han ätit upp. Vi har också köpt färdiggjord pepparkaksdeg och det finns i alla fall en tredjedel kvar av den.



2. Efter jobbet imorgon har jag på KLOAK för klipp och färg. Det ska bli underbart att bara sitta där och bli ompysslad. Jag älskar hårtvätten när frisören gnuggar omkring i hårbotten. Jag tror att jag ska hålla mig till samma frisyr, men samtidigt är jag sugen på något nytt. Något förslag från er där ute annars blir det nog den här typen.



3. Efter tiden hos frissan och en lite senare middag än vanligt så lutar det åt bio. Älskade R och jag vill passa på att se Luftslottet som sprängdes innan filmen inte längre visas i den största biosalongen.




Av Herr och Fru Mysbralla - 1 december 2009 21:08


Efter en lång arbetsdag kom jag hem till en lägenhet fylld med värme. I vardagsrummet var alla våra ljus tända och mitt på bordet stod en stor vas med fem vackra, stora och fantastiska röda rosor.



Tack min älskling!

 


Av Herr och Fru Mysbralla - 1 december 2009 06:15


Igår arbetade jag halva dagen på skolan och halva på mottagningen. Det var knappt några elever på skolan att jobba med eftersom det var studiedag. Jag tycker inte om att slöa så jag gick till mottagningen för att vara effektiv resten av dagen. Lite fick jag i alla fall gjort.


Jag har lite väl många timmar plus på flexen, så när jag fick tag i Älskade R och han slutade vid 15:00 tyckte jag att jag kunde gå hem. Vi åkte mot Maxi för att göra veckans första inköp av basvaror som till exempel äpplen.



Vi brukar vara duktiga på att ha gottedagar endast en eller två dagar i veckan och då blir det antingen godis av något slag eller skräpmat. Det behöver inte vara lördag utan vi kör på när vi blir sugna. Igår hade vi ett trevligt erbjudande på ICA-kortet, rabatt på en Aladdin eller Paradisask. Egentligen gillar vi lite finare choklad allra bäst, men det verkar som om höstmörkret med rusk tagit kontroll över oss.



Det blev till slut en ask choklad av sorten Paradis. vi gjorde dock en överenskommelse att ingen av oss får öppna och äta ur asken förrän vi har besök och kan bjuda på chokladen. Tror ni det gick bra?!?! -NEJ! Efter middagen försvann översta lagret och likaså vår så kallade karaktär.



Vilken ask föredrar ni - Aladdin eller Paradis?

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards