Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Inget speciellt

Av Herr och Fru Mysbralla - 7 december 2009 06:45


Den där andra advent medförde inget speciellt för mig. Jag vaknade sent, strax efter klockan 09:00. Under de närmaste två timmarna nös jag säkert hundra gånger och försökte snyta mig trots en tät näsa, så dagens träningspass blev att åka på lägenhets-visningar och handla, men vi började med att se en massa skidor och skidskytte på tv. Det är det mest positiva med vinter-säsongen tycker jag.



Helena Jonsson som tog hem bragdguldet!

 

Mellan skidtävlingarna brassade vi iväg på tre olika lägenhetsvisningar. Den första låg på Bangatan på bottenvåningen, vilket jag gillar, men inte Älskade R. Lägenhetens altan föll mig i smaken, men ärligt talat så var väl det allt.


Den andra lägenheten letade vi upp på Skiljebo i ett tråkigt område. Den låg två trappor upp utan hiss och var nyrenoverad, fast lite fuskgjort. Den föll varken mig eller Älskade R i smaken.


Lägenhet nummer tre tittade vi på när vi kommit hem. Den låg nämligen rakt över gatan, en trea på andra våningen den också. Även denna lägenhet utan hiss. Det finns knappt hissar i denna stad, blä! I alla fall så var lägenheten fräsch och nyrenoverad, men i gammeldags stil som inte kändes bra. Vi fortsätter att hålla utkik och nu har vi anmält oss till de förmedlingar som hyr ut också.



Vi åkte även till Maxi och handlade. Nu har vi 17:- kvar på ICA-kortet. Vad kan vi få för den enorma summan? Det tog inte lång stund förrän jag började kallsvettas med yrsel och huvudvärk. Det höll i sig hela dagen och det var längesedan jag tillbringade så många timmar i vår soffa på en och samma dag.


Är jag på väg att bli sjuk igen?



 
 
Ingen bild

stora

7 december 2009 11:49

Vintersäsongen på tv är helt kanon. Jag njuter varje minut framför burken.
Bra att titta på många lägenheter, då vet man när den rätta kommer.

 
mor

mor

7 december 2009 17:54

Det är bra när det är nåt man gillar på tv,ikväll är det Livet i Fagervik.Ånån fler förkylning tar du bara inte emot.För 17 kr får du ialla fall enliter mjölk å kanske nåra gamla kex på rea.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

8 december 2009 07:30

Till Stora: Håller med om båda sakerna. Vi har ju tak över huvudet och ingen panik med att flytta.

 
Ingen bild

Annika

8 december 2009 07:32

Till Mor: Vad handlar det om?
Jag har nog tyvärr redan tagit emot den där förkylningen. 17:- fylls nog på innan nästa shoppingtur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards