Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 december 2009 20:27


Jag hör och läser om något som många tillagar i dessa jultider. Det handlar om något som kallas för Rocky road och jag har ingen aning om vad det är. Så nu tog jag till det verktyg som alltid fungerar, google. Här är ett recept hämtat från Leilas julgodis. Det kanske smakar bra om man utesluter pistagenötterna.


Leilas rocky road

Förberedelsetid: 10 min Färdigt på: 40 min

Ingredienser


12 kakor


600 g mörk kvalitetschoklad 70 %


2 påsar dumlekola


2 nävar mini marshmallows


3 dl salta jordnötter


1 dl skalade pistagenötter


Gör så här
1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).


2. Blanda samtliga ingredienser.


3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.


4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Har ni smakat ?

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 december 2009 18:20


Om arbetsplatsens ekonomi är ansträngd och det inte finns utrymme för julklappar till personalen, om man bara vill göra jullunchen lite roligare eller om man vill förnya julklappsbytestraditionen lite så rekommenderar jag det roliga vi gjorde på jobbet idag.


Som jag skrivit i ett tidigare inlägg skulle vi i år köpa varsin julklapp för max 30:-. Det var dock inte det enda kriteritet. Julklappen skulle även börja på bokstaven M.


Efter jullunchen började julklappsutdelningen. Chefen hade ett julkort med ett namn på som skulle tillhöra det paket som "tomten" höll i. Det var spännande att se vad alla fick i sina paket. Här kommer ett litet smakprov på de saker som fanns i de inslagna paketen:


Marabou choklad i olika storlekar

Mugg

Mask för trötta ögon (med gelé i för att kyla)

Magnet

Mellandagspyssel (korsordstidning)

Micropopcorn

Mjukgörande handkräm

Marmelad

Medelhavets mat (kokbok)

Månadskalender

Mandelmassa

Mellanmålsbricka


 

 

Det är roligt med julklappar.

 

Vad fick du från din arbetsplats/chef?

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards