Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 december 2009 16:00






...uppå bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran att gratulera!

 

Lilla L som inte är så liten längre fyller hela 8 år idag.

Jag önskar henne en fin och rolig dag med presenter, tårta och skratt.

 



Av Herr och Fru Mysbralla - 28 december 2009 15:43


Så har julafton dragit förbi och snabbt gick det. En härlig dag och kväll på Ersboda avnjöts med familjen. Dagen började med en tomtegröt-frukost klockan 09:30 med alla samlade runt köksbordet. Lite stress låg över oss som vanligt. Skulle alla hinna göra sig i ordning inför kyrkobesöket...?



11:00 satt vi i alla fall på våra rumpor och lyssnade på julevangeliet, såg julspelet med julkrubban och lyssnade på en massa fina julsånger. En mycket fin start på en fin dag.



Tillbaka på Ystarvägen intogs lite hembakt fika innan jag och Älskade R tog oss promenad för att försöka införskaffa mimosasallad, som vi hade glömt att skriva upp på julens matlista. Coop hade slut på alla sorter och storlekar på burkar, så vi fick traska vidare till en affär vi inte gärna besöker, Willys. Där fanns i alla fall en burk så vi gick nöjda tillbaka till de andra.


Sällskapsspelen togs fram, Kalle Anka var på tv:n och några av oss fixade med julmaten. Efter Kalles jul satte vi oss till bords och åt av den goda maten. Favoriten var helt klart den gravade laxen (som alltid), systers egengjorda den här gången. I vanliga fall är det faktiskt jag som står för just den på julbordet.


17:30 knackade det på dörren och två tomtenissar välkomnades. Alla verkade ha varit snälla det här året för det var många julklappar under granen och i säcken.



Innan ögonen stängdes någon gång efter 23-tiden fick jag mig lite mer tomtegröt. En alldeles fantastisk dag var över...


Nu väntar vi på att få ta avsked av detta året 2009 och välkomna det nya, 2010.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards