Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Mellandagarna

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 december 2009 15:43


Så har julafton dragit förbi och snabbt gick det. En härlig dag och kväll på Ersboda avnjöts med familjen. Dagen började med en tomtegröt-frukost klockan 09:30 med alla samlade runt köksbordet. Lite stress låg över oss som vanligt. Skulle alla hinna göra sig i ordning inför kyrkobesöket...?



11:00 satt vi i alla fall på våra rumpor och lyssnade på julevangeliet, såg julspelet med julkrubban och lyssnade på en massa fina julsånger. En mycket fin start på en fin dag.



Tillbaka på Ystarvägen intogs lite hembakt fika innan jag och Älskade R tog oss promenad för att försöka införskaffa mimosasallad, som vi hade glömt att skriva upp på julens matlista. Coop hade slut på alla sorter och storlekar på burkar, så vi fick traska vidare till en affär vi inte gärna besöker, Willys. Där fanns i alla fall en burk så vi gick nöjda tillbaka till de andra.


Sällskapsspelen togs fram, Kalle Anka var på tv:n och några av oss fixade med julmaten. Efter Kalles jul satte vi oss till bords och åt av den goda maten. Favoriten var helt klart den gravade laxen (som alltid), systers egengjorda den här gången. I vanliga fall är det faktiskt jag som står för just den på julbordet.


17:30 knackade det på dörren och två tomtenissar välkomnades. Alla verkade ha varit snälla det här året för det var många julklappar under granen och i säcken.



Innan ögonen stängdes någon gång efter 23-tiden fick jag mig lite mer tomtegröt. En alldeles fantastisk dag var över...


Nu väntar vi på att få ta avsked av detta året 2009 och välkomna det nya, 2010.



 
 
mor

mor

28 december 2009 19:02

Jaa julen är nu över å med den flunsan(hoppas jag). Nu väntar det nya året med vad det innebär.Vädret verkar ju vara på bettet ialla fall.Va mimosan god?

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stora

28 december 2009 21:10

Vi är jätteglada att ni ville vara med oss den här julen. Tyckte det var hur mysigt som helst. Välkommen om 2 år igen.
Mysigt att alla stannade kvar och sov över. Blev en längre julafton på så vis.
Tack för fina julklappar.

 
Ingen bild

Annika

30 december 2009 18:37

Till Mor: Jag hoppas på ett 2010 med endast ett fåtal förkylningar. Mimosan var okej, men den från Ica eller vad det var smakade mer krämigt.

 
Ingen bild

Annika

30 december 2009 18:38

Till Stora: Tycker också vi hade en mysig jul och tack igen för klappar och sällskap. Nästa år firar vi i Västerås, va´?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards