Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 december 2009 20:52


Dålig sömn har jag haft inatt, men trots det så vaknade jag klockan 05:30 helt av mig själv. Jag kunde inte somna om utan gjorde mitt morgonkaffe i mysmörkret innan jag tog mig en morgonpromenad i ett nyvaket Västerås. Full med reflexer var jag så jag skulle ta mig fram säkrast möjligt.


Älskade R verkar också ha sovit lite knasigt inatt för han berättade om en väldigt skum dröm. Han drömde att vi skulle få en bebis (inte så skumt än så länge), men när ungen hade fötts och han skulle beundra det lilla miraklet var det ingen vacker syn som mötte honom.


Den stackars nyfödda "saken" hade ett huvud med form som den här hunden, Bedlingtonterrier.



Huvudformen var inte det värsta utan "den" hade skäggväxt också. Jag undrar vem av oss "den" den var lik. I och för sig hade den rött bebisfjun till hår som borde komma från Älskade R och skägget borde också komma från honom. Då bidrog jag kanske med huvudformen. Bäst jag kollar mig i spegeln...



Av Herr och Fru Mysbralla - 9 december 2009 06:05


Nej, jag pratar inte om julen utan en ännu större och mer efterlängtad händelse. Några av er kanske kan gissa sig till vad det handlar om, men för er andra ska jag genast berätta vad som är på gång.


På lördag och söndag är det HUND 2009, stora Stockholm. Ni trodde väl inte att jag helt plötsligt bara tappat intresset för utställningar och rasen Grand Danois?!?!



Bild från www.skk.se

 

Efter jobbet på fredag åker jag, Älskade R och vår vän K till Älvsjö och vårt hotell Rica Talk Hotell. där vi ska bo. Det är inte så oväntat att det blir det hotellet. Jag tror att det blir tredje eller fjärde gången vi bor över två nätter på raken där. Deras frukostbuffé är minst sagt härlig.


I alla fall ska vi möta upp K:s sambo E, som åkt direkt från Uppsala och sedan blir det överraskning för mig och Älskade R under fredagkvällen. Vi är gräsligt nyfikna på vad E+K har hittat på.


På lördagen blir det troligtvis Stockholm stad och kanske en dejt med Missy och hennes matte H. Jag ska höra av mig till dem idag. Söndagen kommer att gå i hundens tecken med utställning, uppvisningar, försäljningsstånd, flera tusen hundar och naturligtvis umgänge med E+K.




Vad tror ni om min helg?

 

OBS! Önskelistan är uppdaterad....

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 december 2009 05:45



Efter allt prat om julafton och julklappar kommer nu min önskelista. Jag kommer att fylla på den allt eftersom jag kommer på sånt jag önskar mig.


Presentkort på Kloak (klipp & färg)

Presentkort på Vero Moda (kläder)

Sloggitrosor future hipster, grå storlek 38

Sällskapsspel

Böcker om hundrasen Grand Danois

Presentkort på Budo Fitness

Danskurs med min sambo på Marionetterna

Chins-stång

Röda och orange blockljus

Nagelfil (som proffsen använder) 

Body Butter (oliv, shea eller annan diskret doft)

Roliga och snygga t-shirtar

Massagestol

Snygga blomkrukor

Gröna växter (stora)

Underställ (tröja med polokrage och byxa i storlek S)

Bok: Styrketräning - en anatomisk guide

Börs

Extern hårddisk

Traktörpanna (Hackmans stora variant)

Snygga sängkläder för dubbelsäng och 4 kuddar

Mimmi-gjorda handledsvärmare

Yogamatta (eller träningsmadrass)




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards