Familjen Mysbralla

Inlägg publicerade under kategorin Fritid

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 maj 2012 09:17

Titta vad som ramlade in genom brevinkastet i tisdags.

I brevet låg även en tågbiljet för en enkelresa till Umeå.

Vad är detta?

Det finns 2 alternativ som jag kommer att tänka på.

Antingen är Älskade R less på mig så att han tänker skicka bort mig för ett tag

eller så är det något bus, med anledning av bröllop, på gång.

Jag har dock pratat med både Älskade R och min storasyster och båda förnekar inblandning.

Dags att ta tag i min lillasyster kanske...

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 april 2012 14:09

Hos farmor och farfar.

Kusinerna leker tillsammans.

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 mars 2012 19:49

Vaknade 06:15 av att Liv kom in i sovrummet och ville komma upp i dubbelsängen och mysa framför lite barn-tv. När jag tittade mobilens klocka var den istället 07:15 och genast kände jag mig mer vaken. Sommartiden är här!

Vi åt en mysig frukost tillsammans innan vi fortsatte att röja i skräp/gäst/träningsrummet. Nu börjar det likna ett rum det också. Klockan 11:00 skulle vi få besök av Mr. S med sambo K och deras lilla V för att promenera runt sjön och fika vid vindskyddet. Naturligtvis var vi tidsoptimister och blev lite sena, men det gjorde inget för våra vänner ringde och sa att de skulle komma lite sent. De hade missat omställningen till sommartid hihi!

Strax före 12 traskade vi iväg mot Höglandsjön. Vädret bjöd på strålande sol och en del vind. Det var tid för Liv att sova, men hon ville inte alls vara i vagnen trots att hon var supertrött. Efter många försök att få henne att somna fick hon gå och sitta på pappas axlar om vartannat. När vi kom till vindskyddet fikade hon lite innan jag gjorde ett nytt försök att söva henne i vagnen. Den här gången lyckades det.

Vi hade med oss makaronisallad att mumsa på och saft till det. Det var superfint att sitta vid vind-skyddet, men vi var egentligen klädda för att röra på oss. Det blev lite kallt att sitta still. Efter ett tag blev vindskyddet ledigt och då flyttade vi in dit och slapp vinden. När vi surrat ett tag och fikat klart tittade vi på klockan. OJ! 14:30. Vi bestämde oss för att börja promenaden hemåt.

Vi hade en underbar dag ute tillsammans med våra vänner. När vi kom hem lämnade vi lite saker innan vi åkte vidare. Älskade R hade tiggt till oss våfflor hos farmor och farfar - passade perfekt på våffel-dagen! Tack!

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 mars 2012 13:19

De tre första bilderna är när jag och Livan busar på skaren utanför farmor och farfars hus i Gimåt. Den fjärde bilden är inte från sportlovet, men den är så fin så den får vara med bland utebilderna här ändå.

De undre bilderna är från en promenad i solen i vårt eget kvarter i Gullänget. Ni ser vår syskonvagn, två sovande gullfisar och Älskade R.

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 juli 2011 10:21

Vi har köpt en liten pool till Livan.

Hon verkar gilla den oavsett om det är vatten i eller inte.

Bäst är ändå att bada tillsammans med kusinerna från Umeå.

Den funkar även inne i vardagsrummet.

Aldrig får man leka ifred!

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 juni 2011 08:26

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 juni 2011 08:24

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 juni 2011 11:13

Torsdagen den 16 juni, alltså. Jag jobbade halvdag och Älskade R tog med sig Livan på skolavslutning. Vi möttes upp hemm vid 13-tiden för att stoppa något lättare i magen och för att packa. Det är väldigt bra att ha åtminstone lite bagage med sig när man reser iväg. För oss blev det inte lite bagage. Vi hade 3 resväskor i olika storlekar, en barnvagn, en rese-säng och handbagage. När klockan blev ungefär 15:00 rullade vi mot Hälla och Pizza Hut, för att äta en tidig middag där. Skönt att slippa köpa mat på Arlanda tycker jag.

Långtidsparkeringen var bokad till 17:30 och vi kom lite tidigare till den. Allt gick så smidigt hittills. När vi kom fram till Arlanda och terminal 5 såg vi att vårt plan var försenat litegrann. Vi kände att det inte gjorde något utan tog det lugnt och satte oss för att ge Livan sin mat. Efter det hittade vi ett bord med stora Duplo-klossar där vi lekte ett bra tag, skoitskoj tyckte Livan.

Vårt plan blev ytterligare något försenat och vi fick information om att vi kanske skulle missa vår anslutning från Frankfurt till Nice. Jaha, tänkte vi. Det gör väl inget. De skulle i så fall stå för hotellövernattning, kvälls-fika och frukost, så vi brydde oss inte så mycket. När vi värmade oss Frankfurt hade klockan blivit så mycket så vi hoppades nästan att vi skulle behöva övernatta för att ta nya tag kommande dag. Det var precis så det blev.

Vi har en superhjälte till dotter. Hon finner sig i det mesta. Det är mycket bra att resa med litet barn kan jag säga. Man behöver inte köa någonstans utan får hjälp och service direkt, hurra!  Trots att det var mitt i natten när vi fick vårt rum på hotellet var Livan nöjd, lite för nöjd. Hon hade sovit på planet och kände sig rätt pigg, vilket gjorde att vi fick kämpa lite för att hon skulle vilja sova hon också. Spjälsängarna var slut, så vi fick dela på den stora sängen alla tre. Vi som knappt sovit med Livan i samma säng! Vi somnade till slut och vaknade 06:30 för att duscha, fixa till oss, äta frukost och traska mot vårt flyg till Nice, som vi skulle borda 08:20.

Allt gick fint, men väl framme i Nice kunde vi konstatera att de tappat bort vår barnvagn. Vi fick trixa lite med anmälan om det, ta en lånevagn och ta en buss till 6 bis Lech Walesa. Fast vi sket i bussen och tog en dyr taxi istället för att få komma fram och känna lugnet. Det gick bra. Efter tungt bagage uppför trånga gamla trappor 4 våningar upp kunde vi låsa upp dörren till Mr. Kastbergs lägenhet. HÄRLIGT!!!