Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Avresedagens äventyr!

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 juni 2011 11:13


Torsdagen den 16 juni, alltså. Jag jobbade halvdag och Älskade R tog med sig Livan på skolavslutning. Vi möttes upp hemm vid 13-tiden för att stoppa något lättare i magen och för att packa. Det är väldigt bra att ha åtminstone lite bagage med sig när man reser iväg. För oss blev det inte lite bagage. Vi hade 3 resväskor i olika storlekar, en barnvagn, en rese-säng och handbagage. När klockan blev ungefär 15:00 rullade vi mot Hälla och Pizza Hut, för att äta en tidig middag där. Skönt att slippa köpa mat på Arlanda tycker jag.


Långtidsparkeringen var bokad till 17:30 och vi kom lite tidigare till den. Allt gick så smidigt hittills. När vi kom fram till Arlanda och terminal 5 såg vi att vårt plan var försenat litegrann. Vi kände att det inte gjorde något utan tog det lugnt och satte oss för att ge Livan sin mat. Efter det hittade vi ett bord med stora Duplo-klossar där vi lekte ett bra tag, skoitskoj tyckte Livan.


Vårt plan blev ytterligare något försenat och vi fick information om att vi kanske skulle missa vår anslutning från Frankfurt till Nice. Jaha, tänkte vi. Det gör väl inget. De skulle i så fall stå för hotellövernattning, kvälls-fika och frukost, så vi brydde oss inte så mycket. När vi värmade oss Frankfurt hade klockan blivit så mycket så vi hoppades nästan att vi skulle behöva övernatta för att ta nya tag kommande dag. Det var precis så det blev.


Vi har en superhjälte till dotter. Hon finner sig i det mesta. Det är mycket bra att resa med litet barn kan jag säga. Man behöver inte köa någonstans utan får hjälp och service direkt, hurra!  Trots att det var mitt i natten när vi fick vårt rum på hotellet var Livan nöjd, lite för nöjd. Hon hade sovit på planet och kände sig rätt pigg, vilket gjorde att vi fick kämpa lite för att hon skulle vilja sova hon också. Spjälsängarna var slut, så vi fick dela på den stora sängen alla tre. Vi som knappt sovit med Livan i samma säng! Vi somnade till slut och vaknade 06:30 för att duscha, fixa till oss, äta frukost och traska mot vårt flyg till Nice, som vi skulle borda 08:20.


Allt gick fint, men väl framme i Nice kunde vi konstatera att de tappat bort vår barnvagn. Vi fick trixa lite med anmälan om det, ta en lånevagn och ta en buss till 6 bis Lech Walesa. Fast vi sket i bussen och tog en dyr taxi istället för att få komma fram och känna lugnet. Det gick bra. Efter tungt bagage uppför trånga gamla trappor 4 våningar upp kunde vi låsa upp dörren till Mr. Kastbergs lägenhet. HÄRLIGT!!!



 
 
Ingen bild

mamma

3 juli 2011 10:20

Det löste sej ju väldigt bra för er trots allt,tur att ni har en så härlig dotter som finner sej i allt.

Herr och Fru Mysbralla

3 juli 2011 13:57

Det blev mycket bra.
Nu ska hon strax somna eftermiddagslur.

 
Ingen bild

farmor

4 juli 2011 18:29

Vi har hört talas om denna tripp men roligt att ni påminner en gammal farmor, denna tripp slutade ju lyckligt va jag kan förstå, en sen kommentar beror på att datorn inte fungerar som jag vill.

Herr och Fru Mysbralla

5 juli 2011 07:17

Det är roligt med kommentarer!
Jag ligger efter med inläggen på grund av sjukdom...blä!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards