Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juni 2011 16:00


http://www.strutsfarmen.se/

Söndagen 5 juni hade farmor och farfar bokat bord på Strutsfarmen till sig, sina barn med respektive och familjer. Det var en fin dag, men fula fåglar. Vi var på plats 1 timme innan vi skulle äta middag för att kunna strosa runt och titta på och mata strutsarna i lugn och ro. Så roligt det var att vi kunde samlas allihopa för att hitta på något. Det tycker jag att vi ska göra fler gånger.

Vi vuxna beställde 2 olika sorters strutsfilé, den ena med Madeirasås och den andra honungsglaserad med mustig sås. Till det åt vi strips och potatisklyftor samt nybakt bröd. Det dukades även fram flera små skålar med olika sallader i. Efter maten drack vi kaffe och åt chokladbitar. Barnen åt glass, fast det gjorde i och för sig några av de mest glupska vuxna också...gissa vilka?!?!

Tack farmor & farfar för en väldigt mysig, rolig och trevlig eftermiddag

En bildblandning från eftermiddagen kommer här.

                     

   



Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juni 2011 15:57


...lillasyster och Jochen såklart!


Vi hade bestämt att träffas på Sibylla klockan 11:00 för gemensam lunch, men vår Lillskrutta sov fortfarande 10:40, så jag ringde systeryster med familj och bokade om. Hon ringde vidare till lillasyster med sambo och meddelade läget. De kom förbi Livans farmor och farfar så vi hann umgås en stund där innan vi åkte till det planerade Sibylla. Storkusinerna var lite förgrymmade på pappa R då han lyckades köra fel flera gånger bland de kringelkrokiga fågelvägarna i Gimåt.


De hade med sig en massa grejer till Livan. Hon fick kläder, systerysters stickade mössor och sockar, leksaker, en fin och fräsch åkpåse samt en superbra bärstol. Den sistnämnda invigdes dagen efter på mässan Örnexpo. Både jag och Älskade R provbar henne i den. Jag är på gränsen till att vara lite för liten för den, men vi ska försöka att justera den så att den sitter riktigt bra även på mig.


På Sibylla var det inte så lång kö när vi kom, men ändå de absolut lång-sammaste arbetare jag någonsin stött på. Jag förstår inte vad som tog sådan tid. Till slut fick vi vår mat och kunde slå oss ner och njuta tillsammans. Livan hade fått en burkmat med sig, men när hon såg att alla andra åt annan mat ville hon hellre äta den. Hon fick äta lite parisare och mos med mig.



Det blev en stadstur efter lunchen. Vi strosade runt på en hel del kläd-affärer plus Claes Ohlsons rea. Där köpte vi en ny och fräsch livboj till båten. När vi hade gjort stan åkte vi tillbaka till Gimåt och fikade tillsammans innan familjen Näsström, lillyster&J rullade tillbaka mot hemmen i Umeå och Ö-vik. Det blev verkligen en heldag och den kommer jag att njuta länge av. Tack allihopa för att ni kom!


Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juni 2011 15:56


På onsdagens eftermiddag lastade jag in alla packning och Livan i bilen för att köra mot Älöskade R och Gimåt (Örnsköldsvik). Vi hittade honom och farfar hos Livans farbror Björn. De höll på med hans tak. Det ska bytas och förlängas lite. Vi hann med att träffa Björnen också innan vi åkte vidare mot farmor och en god middag.



Dagarna rullade på med faslig blåst och en del regn, dock inte lika mycket regn som när vi var hos mormor. Det blev lite för mycket fika för mig kan jag tycka i efterhand, men jag gillar ju att äta, så ibland får det bli så. Vi umgicks en massa med farmor och farfar såklart, men även resten av familjen Holmgren med kusinerna och deras familj. Det blev förstås en massa härliga kramar, lite takfix, biltvätt, promenader, Örnexpo och shopping. Tiden för vår minisemester gick väldigt fort.

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards