Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Heldag med Näsströms

Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juni 2011 15:57


...lillasyster och Jochen såklart!


Vi hade bestämt att träffas på Sibylla klockan 11:00 för gemensam lunch, men vår Lillskrutta sov fortfarande 10:40, så jag ringde systeryster med familj och bokade om. Hon ringde vidare till lillasyster med sambo och meddelade läget. De kom förbi Livans farmor och farfar så vi hann umgås en stund där innan vi åkte till det planerade Sibylla. Storkusinerna var lite förgrymmade på pappa R då han lyckades köra fel flera gånger bland de kringelkrokiga fågelvägarna i Gimåt.


De hade med sig en massa grejer till Livan. Hon fick kläder, systerysters stickade mössor och sockar, leksaker, en fin och fräsch åkpåse samt en superbra bärstol. Den sistnämnda invigdes dagen efter på mässan Örnexpo. Både jag och Älskade R provbar henne i den. Jag är på gränsen till att vara lite för liten för den, men vi ska försöka att justera den så att den sitter riktigt bra även på mig.


På Sibylla var det inte så lång kö när vi kom, men ändå de absolut lång-sammaste arbetare jag någonsin stött på. Jag förstår inte vad som tog sådan tid. Till slut fick vi vår mat och kunde slå oss ner och njuta tillsammans. Livan hade fått en burkmat med sig, men när hon såg att alla andra åt annan mat ville hon hellre äta den. Hon fick äta lite parisare och mos med mig.



Det blev en stadstur efter lunchen. Vi strosade runt på en hel del kläd-affärer plus Claes Ohlsons rea. Där köpte vi en ny och fräsch livboj till båten. När vi hade gjort stan åkte vi tillbaka till Gimåt och fikade tillsammans innan familjen Näsström, lillyster&J rullade tillbaka mot hemmen i Umeå och Ö-vik. Det blev verkligen en heldag och den kommer jag att njuta länge av. Tack allihopa för att ni kom!


 
 
Ingen bild

farmor

12 juni 2011 12:53

Även jag tyckte det var roligt med sällskapet från Umeå det kändes fantastiskt även om jag fick inte bjuda på mat fastän jag hade färdigt, vi tar det nästa gång istället. Jag har ett hopp om en framtid nu/kramar från farmor

Herr och Fru Mysbralla

12 juni 2011 14:31

Vad roligt att höra.
=)
Storkusinerna blev lite putt på föräldrarna att de inte tackade ja till inbjudan på mat, hihi!
Vi är fler som har hopp om framtiden.
KRAM

 
Ingen bild

lillasyster

12 juni 2011 16:48

Jag & Johan var ju oxå med...

Herr och Fru Mysbralla

12 juni 2011 17:53

Ja, självklart var ni det. Men förlåt mig lillasyster. Nu skäms jag verkligen. Jag tänkte att jag skulle vara noga med att skriva om kusinerna ifall de kikar på bloggen också glömde jag två andra superviktiga personer. Nu fick jag ont i magen.
=(

 
Ingen bild

stora

13 juni 2011 11:49

Det var en jätteskoj dag. Perfekt att vi kunde träffas alla tre syskon också. Ja du tjejerna var riktigt besvikna över att inte få äta Hjördis middag. Ville inte vara till alltför stort besvär då vi våldgästar de gånger vi träffs i Ö-vik.

Herr och Fru Mysbralla

13 juni 2011 13:14

Ja, det bästa för mig var att träffa dig och Kristin faktiskt. Vi ses inte alls särskilt ofta alla tre samtidigt. Jag tycker absolut att vi ska boka in något bara vi tre.

 
Ingen bild

farmor

14 juni 2011 17:44

Du har ju förtjusande syskon ska du veta tycker om alla 3 även töserna och fotografen + Johan som jag känner till lite sen barnsben.

Herr och Fru Mysbralla

15 juni 2011 09:07

Jag tycker också det.
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards