Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Majbrasa på jobbet

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 april 2010 17:28





Igår på jobbet fick vi ett kryptiskt meddelande av vår chef. Hon meddelade att alla som var på plats idag fredag skulle delta i en obligatorisk ceremoni ute på gården. Vi funderade så det knakade, men vad jag vet så var det ingen kollega som visste vad det skulle handla om.


Dagen till ära (Valborgsmässoafton) styrde chefen upp en privat liten majbrasa i en stor askkopp utanför mottagningen. Det som brändes var våra BLÅ KORT! För icke insatta personer kan jag berätta att de blå korten hängt med under en 8-9 års period som underlag för att kunna ta fram statistik för mottagningen.


Efter datajournalens intåg 27 oktober 2009 får vi nu äntligen göra oss av med dessa förbenade blå kort som vi svurit över X antal gånger. Jag har lånat några bilder från dagens ceremoni. Håll tillgodo!


  


  

  

 

 

Mysig Valborgsmässoafton på er!

 

 

 

 
 
Ingen bild

mor

30 april 2010 18:05

Om det varit förbenade kort måste det känts skönt att få göra en brasa på dom. Verkar ju brinna skapligt.

 
Ingen bild

Karin

30 april 2010 21:05

Haha! Det var en härlig känsla. Förresten, blå korten har funnits betydligt längre. De var ingen nyhet när jag började för snart elva år sedan.

 
Ingen bild

stora

30 april 2010 22:23

Nu har vi firat Valborg klart kan man säga. Skräckisen är i gång och barnen ligger.

 
Ingen bild

Annika

1 maj 2010 09:00

Till Mor: Segt virke de där blå korten.


Till Karin: Aha, då hörde jag lite fel när ni pratade på lunchen. Tyckte jag hörde något om 8-9 år, men det låter ju ännu bättre att bli av med något som plågat logopedmottagningen under minst en dekad.

 
Ingen bild

Annika

1 maj 2010 09:03

Till Stora: Vi fick fantastiskt god vårmiddag hos grannarna.Sedan tillbringade vi hela kvällen hemma hos oss i soffan med ett kompispar och deras hund. Det blev en film här med: Law abiding citizen.

 
Mia

Mia

3 maj 2010 13:43

Jag hade förträngt de blå korten. Skönt för er att bli av med dem. Skönt om dig och bebisen :)

http://miamoj.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

3 maj 2010 19:12

Till Mia: Vad bra att du förträngt de onda tingen. Inget att dra med sig vidare till annan plats. Hoppas det är bra med dig och situationen i Landstinget.
Knodden och jag mår nog bra. Vi växer så det knakar. Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards