Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Mammaträning

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 mars 2012 10:33


I måndags åkte jag med båda barnen till Friskis för att köpa mig ett terminskort för mammaträning. De erbjuder två pass i veckan, ett på tisdag klockan 10:15 och detandra på torsdag samma tid. Passen är 45 minuter långa och man får ha barn med sig. På tisdagar är det ett Fyspass som innebär stations-träning. På nio olika stationer tränas balans, hållning och styrka. Det är ett mycket bra upplägg tycker jag eftersom vi (läs jag) bär en massa hela dagarna, axlarna åker framåt och hållningen blir kass. På torsdagar är det ett Corepass och imorgon ska jag premiärprova det.



Jag tog Arvid med mig och åkte till Friksis igår för att testa Fyspasset. Eftersom jag inte har tränat sedan oktober (tror jag) och dessutom fött barn för bara 5 1/2 vecka sedan bestämde jag mig för att vara klok och verkligen bara koncentrera mig på utförandet. Jag tog de lättaste vikterna och gjorde de enklaste varianterna på varje övning. Det var roligt att komma iväg hemifrån, roligt att se andra människor och roligt att göra något fysiskt. Jag blir ju en så glad person när jag får träna och/eller göra saker för mig och mitt välmående. Det är bra för alla i familjen!


Arvid sov i stort sett hela passet. När passet var slut åt jag min banan och gick på toa. Sedan satte vi oss i bilen för att åka vidare till Ängens förskola. När jag åker och tränar blir det precis tajmat så att jag kan hämta Liv från förskolan vid 11:30, perfekt!


Idag har jag träningsvärk i stora delar av kroppens muskler. Det känns riktigt skönt, men helskumt då jag inte ens tänkte på att ta i under passets gång. Det är ju i och för sig väldigt längesedan mina muskler jobbade så de fick väl en chock när de väcktes till liv igår. Något jag upptäckte var att min balans verkligen blivit försämrad. Den ska tränas upp den också. Det här kommer att bli bra, tror jag.



 
 
Ingen bild

stora

14 mars 2012 16:25

Det blir nog bra.
Kul att du fick träningsvärk.

Herr och Fru Mysbralla

14 mars 2012 16:48

Träning är roligt och skönt. Tycker inte du det om din jogging/löpning?

 
Ingen bild

stora

14 mars 2012 21:44

Jo det är skönt att svettas ordentligt. Men jag gillar inte träningsvärk. Den är alltför lik min värk i kroppen när jag får feber.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards