Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Hönsvakt

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 juni 2011 08:11


Så har vi varit på en minisemester hos släkten igen. Vi bilade uppåt sista söndagen i maj och anlände till Ingersta och mormor vid tidig kväll. Där bjöds vi på en god älggryta och en mormor med en ond fot. Det var inte roligt att se. Men jag måste säga att hon var riktigt kass på att hoppa på kryckor.



Dagen efter åkte vi förbi morfar på jobbet och den klantisen hade kört omkull med åkgräsklipparen och landat på den axel han redan har besvär med. Vi åt sedan lunch innan Älskade R blev hämtad av farfar. Vi delade nämligen på oss under 2 dagar. Jag tänkte vara hönsvakt och försöka hjälpa mor min med diverse vardagssysslor för att underlätta för henne.


Jag och Livan hade det mycket bra, trevligt och roligt även om jag inte fick så mycket sömn. Livan hade lite tufft nattetid, kanske på grund av en ny säng och åskoväder. Varje morgon klev jag upp och gick till mormors säng med Livan. De myste framför morgonteven medan jag kokade kaffe och hämtade tidningen. Sedan fikade vi tillsammans och mådde gott förutom foten då.

Hönsen släpptes ut efter frukost och fick då lite grönsaker. Samtidigt plockade jag bort den värsta skiten inne i hönshuset (den gamla husvagnen) plockade in dagens äggskörd och lade upp nytt foder och hällde upp färskt vatten. Det var jätteskoj. Det svåraste var att få in alla 6 hönsen på kvällen. 5 av hönsen traskade in på direkten medan den sjätte vägrade att komma in. Mormor berättade att den stackars hönan blir mobbad när de är inne i husvagnen och därför inte vill gå in. Hon går in så sent som möjligt. Jag lyckades i alla fall båda kvällarna. Jag ska nog byta yrke och bli bondmora.


TACK FÖR NÅGRA FINA DAGAR


 
 
Ingen bild

stora

9 juni 2011 08:22

Snällt av dig att hjälpa mamma. Tror du skulle bli en bra bondmora. Det är mysigt med djur och växter.

Herr och Fru Mysbralla

9 juni 2011 20:01

Det passade ju bra i tiden att vi åkte upp. Hoppas foten börjar läka någon nu.

 
Ingen bild

mamma

10 juni 2011 09:50

Tack för trevliga dagar och hoppas Liv får fortsätta se nanny fine på mornarna eftersom hon gillar henne skarpt.Hönsen skötte du bra så du får kanske tänka om vad gäller arbetet.Nu bemästrar jag kryckorna bättre.

Herr och Fru Mysbralla

10 juni 2011 10:12

Himla tur att du klarar av kryckorna bättre. =)
Liv får verkligen INTE se Nanny här hemma. Jag tål inte hennes röst. Nu blir det mellis här hemma.
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards