Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Blandat

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 mars 2011 19:13


I onsdags tog jag och Liv en promenad ner till stan för att besöka biblioteket och lämna igen några böcker om barnmat. Hon fick slippa vagnen ett bra tag där inne. Först fick hon ligga på sin filt nere på golvet i de minsta barnens avdelning. Där fanns en mycket spännande kompis, den stora ÄLGEN!

 

Jag funderade ett tag på om det fanns några andra böcker som jag ville låna hem när jag ändå var där, men kunde inte komma på några. Istället satte jag mig på bibliotekscaféet och åt en lunchmacka medan Liv fick leka i barnhörnan och flirta med killar, tjejer, tanter och barn. Hon verkar charma alla, vår lilla skrutta.


På fredagen tog vi oss iväg till mitt jobb för att besöka kollegorna. Det var en härligt solig dag, om än ganska blåsig.

 


Vi kom ganska precis till förmiddagsfikat och passade på att äta mellis med de andra i fika-rummet. Även där charmade Liv in sig. Jag skulle vilja veta hur hon gör...


Idag söndag steg jag och Liv upp 07:00 medan Älskade R fick sova ut lite. Jag har ju sovit bort både fredag och lördag kväll, så jag kände mig faktiskt utvilad när jag vaknade av Livs surr imorse. Hon fick grötfrukost medan jag drack den härliga koppen med morgonkaffe. Därefter på-började jag ett frukostbak. Jag tyckte att Älskade R skulle få nybakta scones till frukost och så blev det.


Efter lunch åkte jag och Liv på stan för att strosa med fina J. Vi hade mycket trevligt. När affärerna stängde tänkte jag promenera hem, men så ringde jag till Älskade R i båten. Han tyckte att jag skulle komma förbi där, så jag styrde stegen mot båtplatsen istället. Han hade jobbat där hela dagen. Liv och jag klättrade glatt upp i båten för att titta på toa-dörren. Den satt fast och såg bra ut.

   




 
 
Ingen bild

stora

27 mars 2011 20:12

Kul med nya kompisar, mjuka som gamla.
Ser nöjd ut i vagnen den här gången fast hon är vaken.
Självklart gillar hon båten, hon vill väll inte göra pappa besviken.

Herr och Fru Mysbralla

27 mars 2011 20:24

Hon kommer att bli mer båtmänniska än vad jag är.

 
Ingen bild

mamma

28 mars 2011 17:58

Liv kanske är en blivande älgjägare..men då gullar man ju inte med dom förståss.Det är verkligen skönt när vårsolen visar sej och solbrillorna åker fram,ser verkligen cool ut.

Herr och Fru Mysbralla

28 mars 2011 18:05

Solglasögon är kanon. Hon har inte börjat kasta av sig dem ännu. Hon verkar tycka att det är skönt att slippa solen i ögonen.
Liv har tydligen en "thing" för älgar, hahaha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards