Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Shopping

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 maj 2010 19:53






När jag gick från det ena jobbet till det andra idag funderade jag över helgens planer. Imorgon lördag är det inflyttningsfest hos våra vänner M&M. De har flyttat till parhus på Skälby och vi vet att vi blir ungefär 37 personer där. Det blir Arosfortet mitt på dagen, därefter grillning och partaj.


Medan jag gick där i godan ro och tänkte på det roliga som väntar oss kom jag på att jag inte har några kläder att ha på mig på festen. Alla kläder som jag för tillfället kan ligger antingen i tvätten eller ska läggas dit. Skit! Jag ringde och beklagade mig för storasyster som kom på den smarta idéen att jag borde köpa något nytt att ha på mig. Det kändes jobbigt. De mammakläder jag sett på stan tilltalar mig bara sådär, så klädshopping är inget nöje för mig.


Jag berättade för Älskade R att jag borde köpa kläder och han åkte med mig ner på stan. Inom loppet av 50 minuter hade jag inhandlat 4 olika plagg och inget av dem var köpt på mammaavdelningar. Resultatet blev en lång top som den på bilden fast randig i vitt och aprikos. Till det ett par jeanstights och ett svart bälte att ha direkt under bysten. Ett par extra vita tights åkte med i farten också.


Ella puff 2/4 x-long top opt white


Det roliga med shoppingen var att det faktiskt var Älskade R som hittade alla plagg utom de vita tightsen. Han var verkligen på G och tog det hela på stort allvar. Jag kände mig riktigt snygg i kläderna så nu ser jag fram emot att vara sommarfräschimorgon bland de andra gästerna.


Man ska inte underskatta sina män som smakråd eller shoppingkompisar kan jag konstatera efter dagens stadstur.




 
 
Ingen bild

stora

21 maj 2010 21:22

Det verkar ha gått bara bra på stan, hejja R.
Ha så skoj på festen och sätt gärna in bild på när du klätt upp dig.

 
Ingen bild

Pappan

21 maj 2010 21:24

Åhh nej va har ja nu gjort?? Nu kommer det ju garanterat att bli fler turer shopping haha;P

 
Ingen bild

Annika

21 maj 2010 21:38

Till Stora: Tack för den briljanta idéen. Jag skickar bilder imorgon när jag bytt om.

 
Ingen bild

Annika

21 maj 2010 21:39

Till Pappan: Det kan du räkna med. Tack för hjälpen goding!

 
Ingen bild

mor/svärmor

23 maj 2010 20:11

Låter som fina kläder,det är väl kul att kunna shoppa tillsammans,kul att få se dom på bild senare.

 
Ingen bild

Annika

23 maj 2010 21:12

Till Mor/svärmor: Tror inte kläderna hamnar på bild här. Jag kan skicka en bild på mig från mobilen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards