Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 januari 2012 08:30


FÖRSKOLAN ÄNGEN

Igår fick jag ett telefonsamtal mitt i mitt och Livs sjungade på "Bonden Jonsson". Det var bara att sänka volymen och svara. Det var personal från den nya och provisoriska förskolan som Liv ska börja på nästa vecka. Den här informationen fick vi:


Inskolning måndag till fredag 6-10 februari. Föräldrarna är med hela tiden måndag och tisdag, sedan ser vi hur resten av veckan ska bli. Jag och Liv kommer att vara på plats på måndagen mellan 8 och 12. På tisdagen kommer både jag och Älskade R att vara med, då mellan 13:30 och 16:30.


När det sedan börjar på riktigt för skruttan våran går hon 15 timmar/vecka fördelat på 4 dagar. Hon är ledig på måndagar, övriga dagar går hon 8-11:45. Hon äter frukost hemma och lunch på förskolan. Jag hämtar henne också blir det vila hemma eller på väg hem i vagnen.


Liv kommer att gå på avdelningen Fjärilen med 12 andra barn och 3 personal. Igår var vi förbi och tjuv-kikade in i lokalerna. Det var full rulle på personalen, som fixade med reflexvästar och annat som ska vara klart till nästa vecka. Vi hoppas att de tänker sätta upp staket runtomkring lokalerna. Det finns en stor parkering, en bäck och isbana alldeles bredvid.


Vi får spana lite mer nu på torsdag när vi ska dit på föräldramöte. Det ska bli intressant. Dagen efter, nu på fredag, är det Öppet Hus också, så är ni intresserade att se förskolan kan ni följa med, hihi! De har öppet mellan 10 och 14.




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards