Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

PUH...

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 oktober 2011 17:41


 

...det var nära ögat. 


Livan och Älskade R var i stort sett färdiga för att åka till Lögarängen och bada när mamman var jobbet.

Helt plötsligt ser Älskade R hur Liv från knästående faller rakt ner med ögonbrynet först på vardagsrumsbordets ena hörn.

Älskade R har beskrivit ett äckligt smackande ljud när hon träffade bordet.

Jag fick ett telefonsamtal på jobbet av Älskade R och var på akuten snabbare än dem.

Vi behövde inte vänta så länge för första mötet med en sköterska. Hon konstaterade att vi behövde stanna för att antingen limma eller tejpa såret.

Det tog totalt 2 1/2 timme. Efter det var Livan supertrött och hungrig. Jag återgick till arbetet, om än något disträ.


       


Strax innan jag slutade jobba ringde Älskade R igen. Denna gång hade han roliga nyheter. Våra vigselringar hade kommit till guldsmeden!

Istället för att vänta till helgen rullade vi iväg mot Valsta på direkten.

Det var bra för ringarna var fantiskt fina och vilken känsla att prova dem.




 
 
Ingen bild

stora

11 oktober 2011 21:43

Stackars liten. Antar att ni var ganska skärrade också.

Herr och Fru Mysbralla

12 oktober 2011 07:50

Vi var nog mer skärrade än pluttskruttan!

 
Ingen bild

farmor

12 oktober 2011 11:20

Nära ögat ujujujuj vilken smäll tur det gick bra hon kommmer inte att minnas detta senare i livet.
Har varit med om detta med Rebecca när hon cyklade omkull hemma på gatan fick sy under hakan flera stygn.Krama Liv från farmor

Herr och Fru Mysbralla

12 oktober 2011 19:11

Mycket nära ögat!!!
Vi hoppas att hon slipper ärr, men det visar sig.
Huvva för att barnen gör illa sig.
Liv får kramar när hon vaknar.

 
Ingen bild

mamma

12 oktober 2011 18:29

Oj oj oj lilla gumman,tur att det gick bra ialla fall.

Herr och Fru Mysbralla

12 oktober 2011 19:10

Ja, det gick bra som tur är. Hon är av segt virke vår lilltös.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards