Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Sjösättning och pizza

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 maj 2010 17:06



Dax för huset att packas ihop inför sommren. Fick ett strålande tips av vår granne R. Han undrade varför vi inte avänder detta vackra hus som ett stort partytält nån gång? Den som lever får se om vi lyckas med den bedriften. Varför inte surströmming?? Ehh ja för dom som äter det dåra.


  


Gu så fint det blir. Å ja Gumman var åxå med och jobbade. Hon e ju en sådan filur att hon klarar att göra två saker samtidigt, typ ta kort och jobba.



Här ser ni min superduper lösning på hur man flyttar ett helt hus. Ett hjul i varje hörn å sen e det bara att rulla på. 


Här har krangubben äntligen kommit till vår plats. Han kom ett helt gäng minuter försenad, men men, huvudsaken e ju att vi fick baljan i det blå.


     


Här har den stora vandringen börjat. Vår granne R fick visa sina kunskaper om hur han går på vatten utan att bli blöt. Tur att jag som hade innersvängen och stövlar slapp klampa i alla pölar, för jag tror allt att han blev lite våt om tossingen.


  


Gumman tyckte att det var grymt häftigt och kul att kranbilen lät wrrrrooooooom, åsså kom det ut spindelben från den.

  


Nu är det nära. Ska hon flyta i år igen???



     


Ta ta! Titta hon flyter!!! 


Ett klick på startknappen och "Dieseldoris" hostade igång efter sin vinterdvala. En kort tur senare låg vi tryggt förtöjda vid vår båtplats.


Då var det bara en sak som fattades dåra... Just det, den obligatoriska sjösättningspizzan. Gott var det och mätta blev vi. Tänk att "Bubban" var med om sin första sjösättning idag. Det va grymt kul! Nu har vi tagit en powernap och hett in en kalkon i ugn. Kan det bli bättre?




 
 
Ingen bild

stora

29 maj 2010 18:45

Grattis till flytande båt.
Nu blir jag lite besviken, är du ingen riktig norrlänning i alla fall???
Äter du inte surströmming???

 
Jossan

Jossan

30 maj 2010 09:51

Hej gumman

Vilken FIN båt..när får vi komma och åka??

KRAAAAAAAAM

http://wellnessbyme.blogspot.comh

 
Ingen bild

Roger

30 maj 2010 10:15

Nej huvva inte nå surströmming. Men köttbullar och snaps går bra ;)

 
Ingen bild

Annika

30 maj 2010 10:19

Till Jossan: Ni är välkomna närhelst det är fint väder. Det går ännu inte att nyttja delen inuti.

 
Pauline

Pauline

30 maj 2010 20:51

Heej! Just nu har jag en veckans bloggdesign-tävling på min blogg! Reglerna är enkla, allt står på min blogg! Vinnaren blir länkad på min blogg i 1 vecka! Vad sägs om det? Är du inte intresserad, kika gärna in iallafall :)! Du får ha det så gött! Kramizzar//Pauline

http://Dance-P.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards