Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Öppna förskolan

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 november 2010 09:15



Jag kände mig frisk och stark igår, så jag tänkte att jag äntligen skulle traska iväg mot Viksängkyrkan och Öppna förskolan med Liv i vagnen. På med långkallingar, underställströja och allt annat för att klara av den kallaste dagen hittills. Termometern visade på -12,4 grader och det blåste kalla vindar, så jag gjorde rätt i att klä på mig ordentligt.


Verksamheten har öppet mellan 13:00 och 15:00 och man får komma och gå som man vill. Jag hoppades träffa någon trevlig mamma eller pappa att surra med mellan sång och fika.


Klockan närmade sig 13:30 när jag stegade in i lokalerna. Det var alldeles knäppt tyst och jag såg inte en kotte, så jag lyfte upp skruttan för att leta reda på någon ansvarig. Jag fann en kvinna och fick då reda på att hela hösten varit så här tom på folk. Fyyy så trist det kändes. Liv visade sitt missnöje genom att kräkas på mammas nya jacka. Jag förstår henne. Jag hade också gjort det om jag hade haft något att kräkas på.


Vi fick helt sonika gå hem igen. Det blev i alla fall en promenad ute i den friska och lite kyliga luften och därefter kaffe och mys med granne och vän K.


KVÄLLEN


Älskade R kom hem vid 16-tiden. Vi fixade middag och softade lite innan vi begav oss mot n´Joy för ett kort men intensivt styrkepass. Även på gymmet kände jag mig frisk och stark. Korta intensiva styrkepass passar mig bättre än när de drar ut på tiden. Då blir jag seg i kroppen och tappar motivation och träningslust. Det är dock skillnad när det handlar om konditionsträning. Det kan jag utvöva betydligt längre tid och då har jag dessutom bara en härlig känsla i kroppen.





 
 
Ingen bild

stora

30 november 2010 10:04

Å nej vad synd att det inte fanns folk på öppna förskolan.
Finns det fler sådana ställen att prova?

Herr och Fru Mysbralla

30 november 2010 10:16

Skitsynd!
Jag har hört mycket bra om öppna förskolan på Pingstkyrkan som ligger på andra sidan stan. Det är väl enda nackdelen då att jag inte bara kan ta vagnen och traska dit. Ska kolla upp vilka dagar och tider det är.

 
Ingen bild

mamma

30 november 2010 18:21

Va tråkigt att ingen va där,ni får ta bussen nån dag o testa den andra.

Herr och Fru Mysbralla

30 november 2010 18:37

Jag tar nog bilen istället, kanske nästa vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards