Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Badankan

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 november 2010 20:20



Idag var vi på babysim med Liv. Det var första kurstillfället av sju och jag och Älskade R var båda lika förväntansfulla och nyfikna på hur Liv skulle vara i vattnet.


På teorilektionen i söndags fick vi rådet att ha vår flicka nyäten och utvilad för bästa upplevelse och trygghet. Det lyckades vi med och duktig som hon är vår tjej så bajsade hon till och med hemma innan vi åkte. Nu skulle i alla fall inte vi orsaka en sanering av bassäng och avbruten aktivitet för resten av dagen. Vi åkte hemifrån i god tid så skruttan hann äta ett mindre mål på plats innan simmet började.


De första 10 minuterna tillbringade vi på land för att lära oss grund-greppen. De såg enkla ut, men kändes inte alls lika enkla i vattnet och det var inte lika stabilt som det såg ut när instruktören demonstrerade med dockan.


Vi har anmält oss till Linneas simskola och de har en hel massa olika nivåer där den allra första är Ankan. Varje nivå är målstyrd, vilket innebär att man kan tillhöra en nivå fler tillfällen än de sju som är basen. Vårt mål att uppnå under januari månad är att Liv ska känna sig bekväm med och trygg i att få en hel hink med vatten över sig.


Gruppen vi gick i hade inte många deltagare idag. Allra först var det bara Liv och en pojke på 5 månader. Lite senare dök det upp en till liten kille på 5 månader. Lillskruttan var jätteduktig och verkade inte ogilla badet. Det var stora ögon till en början, men det förekom även en del sprattel, plask och leenden. En rejäl kallsup hann vi med också.


Här kommer hon!



        

        

     

        

     



 
 
Ingen bild

stora

27 november 2010 21:35

Liv ser bara nöjd ut.
Varför ska man hälla en hink vatten över barnen?

Herr och Fru Mysbralla

27 november 2010 21:40

När de klarar en hink med vatten över huvudet och man har övat in att säga "nu kommer det vatten" vet barnen att de ska hålla andan. Det är liksom förstadiet till att simma under vatten och dyka.

 
Ingen bild

mamma

28 november 2010 07:40

Jag är glad att Liv inte var lessen på nån av bilderna,hon såg ju ut att tycka det va kul.

Herr och Fru Mysbralla

28 november 2010 13:40

Hon var inte ledsen förrän sista plagget kläddes på och hon kände av både trötthet och hunger.

 
Ingen bild

Maria

28 november 2010 09:17

Vilka härliga badbilder, årets badbrudar? Liv såg väldigt nöjd ut.

Herr och Fru Mysbralla

28 november 2010 13:39

Hmm, vart kan vi skicka bilderna för att bli årets badbrudar tro?
=)

 
Ingen bild

Farmor

28 november 2010 10:41

Ser underbart roligt ut hon verkar njuta av livet i vattnet. Vilka fina bilder, förstår att det är vår son som tagit dom. Det ska börjas i tid.

Herr och Fru Mysbralla

28 november 2010 13:37

Självklart är det Älskade R som tagit bilderna. Nästa gång är det jag som är fotograf.
Det gick väldigt bra i vattnet. Det var ju trots allt första gången för Liv i stor bassäng.

 
Ingen bild

Carin

28 november 2010 12:49

Vilka fina bilder! Liv såg ju ut att trivas som fisken i vattnet ;-)

Herr och Fru Mysbralla

28 november 2010 13:25

Tack!
Det var roligt att vara där och mysa i vattnet. Nästa gång ska vi ta lite bilder på de olika övningarna också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards